En directe

Trotamundos

RÀDIO ESTEL

Diverses personalitats defensen la policia i les institucions catalanes

Treballar per afavorir la configuració d’un gran espai central en la política catalana és l’objectiu de l’entitat “Converses de Catalunya”, formada per diverses personalitats de…

8 novembre 2019

Comparteix
Treballar per afavorir la configuració d’un gran espai central en la política catalana és l’objectiu de l’entitat “Converses de Catalunya”, formada per diverses personalitats de la societat catalana i barcelonina. Per aquest motiu, han impulsat el manifest “En defensa de la policia i de les institucions catalanes”, que compta amb més d’una setantena de signants. L'exmagistrat del Constitucional Eugeni Gay, un dels signants, ha afirmat a Ràdio Estel que “calia un escrit com aquest perquè era evident que hem passat uns moments molt difícils en els quals l’ordre públic ha hagut de ser atès”, cosa que demostra que hi ha una preocupació per l’ordre públic al nostre país. 
 
En un altre moment de l'entrevista, Eugeni Gay ha defensat la feina que han fet els cossos policials i en especial els Mossos d’Esquadra en relació amb els episodis que es van produir a Barcelona els dies posteriors a la sentència de l’1 d’octubre. Pel que fa a la violència generada, el també advocat ha afirmat que “hi ha hagut violència, i això afecta les dues parts, la violenta i la que que s’enfronta a la violència”. Segons Gay,  “en aquestes casos, hi ha sempre situacions gravíssimes, algunes de les quals són punibles i les altres, simplement necessàries”. Igualment l'exvicepresident del Constitucional i ha subratllat que “les dificultats que pateix la policia són les que veiem nosaltres directament per la televisió”.
 
Aquest manifest el signen, entre d'altres, Jordi Alberich, Daniel Fernádez, Jaume Grego, Josep Miró i Ardèvol, Jaume Lanaspa, Juan José López Burniol, Fèlix Riera, Alfredo Pastor, Xavier Pomés.
D’altra banda, Eugeni Gay també ha parlat sobre la separació de poders: “La fiscalia no és un poder de l’Estat, que forma tot un ordenament jurídic per garantir la convivència pacífica de tots els ciutadans i, als estats democràtics, l’actuació policial ha de ser sempre conforme a les ordres que rebin dels poders legalment establerts". Finalment, Gay ha recordat que "la seva missió ha de ser, en principi, pacificadora quan s’ha produït una revolta, un aldarull o un atac”.
 
Pots escoltar tota l’entrevista AQUÍ

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció