En directe

Fórmula Estel

HABITATGE

SOCIETAT

Docents 080: La plataforma que aborda la crisi de l'habitatge des de l'escola

La plataforma ha creat una guia per saber com actuar en cas que un alumne es trobi en una situació vulnerable d'habitatge

17 març 2026

Redacció

Comparteix

La crisi de l'habitatge afecta diverses capes de la població i una d'elles és la dels infants i adolescents. El 2025 hi va haver 1.300 desnonaments a Barcelona, dels quals en el 87% d'ells hi havia menors d'edat implicats. Davant la problemàtica, ha nascut la plataforma 'Docents 080' amb la voluntat d'acompanyar aquests alumnes i guiar el professorat sobre com detectar i actuar en cas que a les escoles es trobin amb casos de situació vulnerable d'habitatge.

Lucía Delgado, membre de la plataforma, exposa que un desnonament o viure en allotjaments temporals d'urgència afecta en el comportament a escola, però també en la salut física i mental. "És una persona que s'està creant i generant vincles, i aquesta situació el que fa és trencar-los", explica a El Matí a Ràdio Estel. D'aquesta manera, diu que cal estar pendents d'aquestes situacions i tenir consciència de qui són els alumnes fora de les aules.

Per altra banda, es mostra indignada davant la crisi d'habitatge que es viu actualment. "No pot ser que coneixent les xifres, encara es permeti que hi hagi menors desnonats", exclama. Així, reitera que "el primer que cal és que hi hagi protecció de l'infant".

Recupera l'entrevista

Entrevista a Lucía Delgado

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Maribel Pedrol: "Que el país regant passés a ser el gestor del Canal d'Urgell va ser una victòria de guerra"

Amb la presidenta de la Fundació Canals d'Urgell parlem de l'espectacle 'Òpera a les venes', que commemora els 60 anys de titularitat pública

15 abril 2026

Redacció

RELIGIÓ

Cristóbal López, arquebisbe de Rabat: "Lleó XIV ens esperona en el diàleg interreligiós islamocristià"

L'arquebisbe destaca la benedicció de rebre el pontífex en un continent de minoria cristiana

15 abril 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel consolida la seva audiència amb 10.000 oients diaris

Segons la primera onada de l’EGM d’aquest 2026, 5.000 oients més ens escolten de dilluns a divendres en comparació amb la darrera onada del desembre de 2025

15 abril 2026

Redacció