En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Eduard Suárez: “Ens enerva que les institucions diguin que el feixisme no està organitzat” 

El portaveu de la Unitat Contra el Feixisme i el Racisme de Molins de Rei condemna l’atac a dos menors d’edat a crits de ‘moros de merda’ 

6 febrer 2025

Redacció

Comparteix
agressió racista a Molins de Rei

L’endemà de conèixer l’agressió racista a dos menors d’edat a Molins de Rei, el portaveu de la Unitat Contra el Feixisme i el Racisme d’aquest municipi, Eduard Suàrez, remarca que l’atac demostra que el feixisme és molt present a la societat. “Ens enerva que les institucions diguin que no ho està organitzat. Ho ha dit a El Matí a Ràdio Estel, on ha remarcat que els preocupa que les administracions “diguin que no està passant res” i que no els hi consta que hi hagi grups coordinats arreu del país. “No és cert que no estiguin organitzats i que no vagin en contra de la gent racialitzada, la gent empobrida, les dones, els militants d’esquerres. Ens preocupa que diguin que no està passant res. Està passant. Diguin el que diguin les administracions públiques”, insisteix. 

“Cal actuar contra aquesta barbàrie”  

El portaveu de l’entitat recorda que si “ha passat una vegada, pot tornar a passar”. Per això diu que cal actuar ràpidament contra aquesta “barbàrie”. A més, creu que és crucial que la societat s’organitzi. “La nostra entitat juga un paper molt important, que és el de cohesionar la societat i el teixit associatiu. Hem de lluitar contra aquells que creuen que el feixisme no s’ha d’abolir”, remarca. En aquest sentit, Suárez fa una crida a les forces polítiques “la major part de les quals són antifeixistes perquè treballin per implantar polítiques públiques al servei de la gent”. Amb tot, creu que és vital una educació de prestigi, un treball i una sanitat de qualitat que atengui a tothom “tingui la raça que tingui”. 

A disposició de les víctimes 

L’entitat també es posarà a disposició de les víctimes, que continuen ingressades a l’hospital. El jove agredit de més gravetat ja està estable després de passar dos dies a l’UCI per una punyalada de 12 centímetres que li ha perforat el fetge. Els Mossos d'Esquadra ja han obert una investigació i busquen els integrants del grup, que, a priori, no es coneixien amb les víctimes. 

Escolta l'entrevista a Eduard Suàrez, membre de la Unitat Contra el Feixisme i el Racisme de Molins de Rei

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

TEATRE

Sergi Belbel: "L'excés de tecnologia ens recorda la puresa del teatre"

Parlem amb Sergi Belbel, Roc Esquius, Antonio del Valle, Laura Pau i Ramon Godino, directors i actors de 'La Torradora', l'última estrena de la Sala Versus Glòries

31 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Creu Roja: "La joguina no és només un objecte, és una eina pedagògica molt important"

Creu Roja té l'objectiu de recollir 48.000 joguines noves per a infants i adolescents en situació vulnerable

31 desembre 2025

Redacció

MOBILITAT

SOCIETAT

El RACC recorda que les balises no avisen el 112 ni les companyies d'assegurances

Aquest 1 de gener entren en funcionament les balises per senyalitzar i geolocalitzar els vehicles en cas d'avaries

31 desembre 2025

Redacció