En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Dues visions del cas Alfie: Decisió "de la societat" o "dels pares"

Isabel Alonso, presidenta de l’Associació Dret a Morir Dignament, Xavier Puigdollers, advocat expert en temes d'Infància, i Fernando Trullols, metge internista i professor de Bioètica,…

Publicat: 10/05/2018 19:20 Actualitzat: 13/10/2021 20:30

Comparteix

Isabel Alonso, presidenta de l’Associació Dret a Morir Dignament, Xavier Puigdollers, advocat expert en temes d'Infància, i Fernando Trullols, metge internista i professor de Bioètica, han analitzat aquest divendres, des del programa El Mirador de l'actualitat, el cas d'Alfie Evans i les fronteres ètiques en el final de la vida. Alonso i Trullols són els qui han discrepat més a l'hora d'entendre l'acció mèdica i les decisions en moments delicats de malaltia, amb la tensió entre termes com ara "deixar morir" i "matar" o "deixar decidir els pares d'un nen com Alfie" i "actuar d'acord amb la professionalitat i no allargar artificialment la vida".

Puigdollers ha destacat que "és un cas que ha cridat l'atenció i pot tenir transcendència, perquè és un nen molt petit per al qual les anàlisis clíniques no donaven solució, però calia escoltar l'opinió dels pares perquè, a més, les opinions mèdiques eren diferents". Alonso, que ha reconegut la complexitat de la història, ha dit que "aquí ha intervingut fins i tot el Tribunal Suprem del Regne Unit i, quan s'arriba a una situació així, els pares d'Alfie Evans havien d'escoltar el que deia l'equip mèdic, tenint en compte que és la societat, com ha passat en altres casos, la que pren les regnes de la salut d'aquest nen". Fins i tot ha acusat els pares d'actuar "amb egoisme en lloc de prioritzar la vida del nen".

I Fernando Trullols ha expressat "molts dubtes sobre la idoneïtat de desconnectar el nen de la màquina, perquè el petit va viure dies sense respiració assistida". En la mateixa línia, ha criticat èticament "que s'hagi deixat d'hidratar, alimentar i oxigenar el petit, cosa que no s'ha de fer mai". El metge ha assegurat també que "els pares haurien d'haver tingut dret exercir la pàtria potestat per portar-lo a Itàlia" i buscar possibles alternatives.

En el programa 'El Mirador de l'actualitat', hem analitzat el cas d’Alfie Evans i la qüestió del final de la vida. D'altra banda,  hem comentat que, pocs dies després de la mort del petit britànic, el PSOE ha registrat al Congrés una proposició de llei per legalitzar l’eutanàsia. La inicitiva ja ha estat admesa a tràmit i, per tant, es debatrà. Sobre el debat de l'eutanàsia al Congrés i potser també a la societat espanyola, Trullols ha criticat "l'eutanàsia activa, a diferència de la passiva, perquè és actuar per provocar la mort d'una persona". Alonso, en canvi, ha defensat tota la pràctica "perquè és una ajuda a les persones que demanen morir".

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dijous 10 de maig.

Més actualitat

JUSTÍCIA

POLÍTICA

La llei d'amnistia de Puigdemont i Turull entra en una nova fase

El Tribunal Constitucional debat el primer dels recursos contra la decisió del Suprem de no aplicar l’amnistia a la malversació

22 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Lluís Homar i Zoe Stein: "El dol és una cosa reconeixible per tots"

Lluís Homar i Zoe Stein

Parlem amb els actors Lluís Homar i Zoe Stein sobre 'Forastera', l'òpera prima de la directora madrilenya Lucía Leñar Iglesias

22 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

ENTREVISTES

SOCIETAT

Núria Ortín: "Hem de lluitar per unes presons més obertes"

La directora de la Fundació Obra Mercedària presenta 'Mira'm', en què repassa les històries personals que s'amaguen a les presons

22 setembre 2026

Carme Munté

Guillem Andrés