En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Eduard López (ERC): "La independència, sobretot per bastir un benestar social que mereix la gent del país"

Ja saps a quin partit votaràs el dia 24 de Maig? Participa a l’enquesta Amb Eduard López, vicesecretari general de coordinació i territori d'ERC, hem parlat…

12 maig 2015

Redacció

Comparteix
Ja saps a quin partit votaràs el dia 24 de Maig? Participa a l’enquesta
Amb Eduard López, vicesecretari general de coordinació i territori d'ERC, hem parlat del programa electoral del seu partit. 
Esquerra es presenta amb 715 llistes. Ara estan a uns 500 municipis. L'objectiu: "Augmentar la presència i reforçar-la a llocs on ja estem representats, i recuperar la presència a les zones metropolitanes que és on no vàrem obtenir representació en les anteriors eleccions". Eduard López entén que les Municipals estan condiciones per les Autonòmiques: "Són important pel procés".
La recepta per lluitar contra la corrupció, indicava Lópezés "millorar la normativa vigent sobre finançament dels partits i els mecanismes de control intern de les mateixes forces. Nosaltres tenim una cultura política que l'afavoreix molt, i som un partit amb un expedient impolut". El membre d'Esquerra ha afegit: "Ha d'haver una penalització per part de l'electoral dels partits corruptes".
La independència, ha explicat López, és una manera de garantir l'Estat de Benestar: "La independència per sobre de tot no: la independència sobretot per bastir un estat social que respongui als anhels i al que mereix la gent del país. No és una idea en el buit, és una proposta política profundament democràtica".
ERC no formaria govern contràries al sobiranisme i sí amb forces favorables al país: "Probablement assistirem a una multiplicació de forces polítiques, i per tant no és descartable que hi hagi casos que dues ni fins i tot tres forces polítiques puguin formar govern".
Escolta Eduard López (ERC) - minut 32

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras i Carme Milán: "El teatre és un joc, i el públic també n'ha de formar part"

L'últim àtom

Parlem amb els intèrprets Joan Carreras i Carme Milán sobre 'L’últim àtom', escrita i dirigida per Jordi Oriol actualment al Teatre Goya

11 juny 2026

Redacció

ACTUALITAT

PAPA LLEÓ

Desirée López: "Quan em parlava el Papa, era com si em parlés l'Esperit Sant"

Desirée López

Parlem amb la jove barcelonina que va donar el seu testimoni colpidor al Papa Lleó XIV durant la vetlla de pregària a l'Estadi Olímpic Lluís Companys

11 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Un impresionant espectacle a la Sagrada Família culmina la benedicció de la Torre de Jesús

La Sagrada Família es va convertir en un gran escenari de llum i de festa com a culminació de la visia de Lleó XIV

11 juny 2026

Redacció