En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

El 47% de les llars que Càritas Barcelona ha atès el 2020 són noves

Amb motiu de la solemnitat de Corpus Christi, diumenge secelebra el Dia de la Caritat amb una col·lecta especial a benefici de Càritas.També amb aquesta…

3 juny 2021

Carme Munté Margalef

Comparteix

Amb motiu de la solemnitat de Corpus Christi, diumenge secelebra el Dia de la Caritat amb una col·lecta especial a benefici de Càritas.També amb aquesta avinentesa, les Càritas diocesanes presenten les sevesmemòries anuals. En el cas de Barcelona, la presentació s’ha fet dijous 3 dejuny en una roda de premsa presidida pel cardenal Joan Josep Omella, arquebisbede Barcelona i president de Càritas Barcelona.

Una memòria, en aquesta ocasió, que recull un exercici, eldel 2020, marcat per la pandèmia. Una de les dades més significatives és que un 47% de les llars ateses durant el 2020 són noves, és a dir, que no havien rebut mai abans l’ajuda de Càritas Barcelona. Així mateix, s’han triplicat les ajudes econòmiques per aliments i s’han duplicat les ajudes per relloguer, fins al punt que s’han destinat 3,8 milions d’euros, a benefici de 8.766 persones.

En total Càritas diocesana de Barcelona va atendre 16.249 llars, on viuen 35.229 persones (un 8% més de personesque l’any 2019). L’acció es complementa amb les 31.083 llars ateses per lesCàritas parroquials, on viuen 84.933 persones.

D’altra banda, el 26% de les llars ateses per Càritas Barcelonaviu sense cap ingrés (abans de la pandèmia era el 8%), i només el 8% cobraalguna prestació d’ingressos mínims.

Salvador Busquets, director de Càritas Barcelona, haexplicat que la crisi del Covid-19 ha tingut un impacte molt intens en lespersones amb més vulnerabilitat: “Estem en un context de crisi econòmica que afectadirectament el mercat del treball, que és insuficient per atendre les necessitatsde les famílies, com també és insuficient la protecció social. Alhora, estemassistint a una recuperació econòmica amb deficiències estructurals, perquè esbasa en una economia molt de serveis, i poc d’indústria”.

Busquets ha recordat que “les polítiques d’ingressos mínimssón la peça fonamental per construir polítiques socials”. D’aquí la importànciaque la cobertura arribi a totes les persones que la necessitin. Dit això,Busquets ha reconegut que en el cas de la renda garantida, que ara només percep1 de cada 4 persones en situació de pobresa severa, “ara s’experimenta unlleuger creixement de la cobertura d’aquesta prestació”.

Més actualitat

SANITAT

"Hem de revisar els fàrmacs que en el moment eren indicats, però potser ara no ho són"

La Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària advoca per la desprescripció de medicaments si aquesta no és adequada

5 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ramon Mirabet: "Aquest disc és en part un homenatge al meu pare"

Ramon Mirabet

Parlem amb el cantant Ramon Mirabet sobre el seu nou àlbum 'All Star Jazz Project – Songs I Heard', un homenatge al pare i a aquest gènere musical

5 març 2026

Redacció

CULTURA

LLIBRES

La Conxita, la botiga de Sants que enamora melòmans i lectors

La Conxita

Parlem amb Marcel Padró, un dels llibreters de La Conxita, un espai cultural situat a Sants que combina llibres i discos

5 març 2026

Redacció