En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

El 47% de les llars que Càritas Barcelona ha atès el 2020 són noves

Amb motiu de la solemnitat de Corpus Christi, diumenge secelebra el Dia de la Caritat amb una col·lecta especial a benefici de Càritas.També amb aquesta…

3 juny 2021

Carme Munté Margalef

Comparteix

Amb motiu de la solemnitat de Corpus Christi, diumenge secelebra el Dia de la Caritat amb una col·lecta especial a benefici de Càritas.També amb aquesta avinentesa, les Càritas diocesanes presenten les sevesmemòries anuals. En el cas de Barcelona, la presentació s’ha fet dijous 3 dejuny en una roda de premsa presidida pel cardenal Joan Josep Omella, arquebisbede Barcelona i president de Càritas Barcelona.

Una memòria, en aquesta ocasió, que recull un exercici, eldel 2020, marcat per la pandèmia. Una de les dades més significatives és que un 47% de les llars ateses durant el 2020 són noves, és a dir, que no havien rebut mai abans l’ajuda de Càritas Barcelona. Així mateix, s’han triplicat les ajudes econòmiques per aliments i s’han duplicat les ajudes per relloguer, fins al punt que s’han destinat 3,8 milions d’euros, a benefici de 8.766 persones.

En total Càritas diocesana de Barcelona va atendre 16.249 llars, on viuen 35.229 persones (un 8% més de personesque l’any 2019). L’acció es complementa amb les 31.083 llars ateses per lesCàritas parroquials, on viuen 84.933 persones.

D’altra banda, el 26% de les llars ateses per Càritas Barcelonaviu sense cap ingrés (abans de la pandèmia era el 8%), i només el 8% cobraalguna prestació d’ingressos mínims.

Salvador Busquets, director de Càritas Barcelona, haexplicat que la crisi del Covid-19 ha tingut un impacte molt intens en lespersones amb més vulnerabilitat: “Estem en un context de crisi econòmica que afectadirectament el mercat del treball, que és insuficient per atendre les necessitatsde les famílies, com també és insuficient la protecció social. Alhora, estemassistint a una recuperació econòmica amb deficiències estructurals, perquè esbasa en una economia molt de serveis, i poc d’indústria”.

Busquets ha recordat que “les polítiques d’ingressos mínimssón la peça fonamental per construir polítiques socials”. D’aquí la importànciaque la cobertura arribi a totes les persones que la necessitin. Dit això,Busquets ha reconegut que en el cas de la renda garantida, que ara només percep1 de cada 4 persones en situació de pobresa severa, “ara s’experimenta unlleuger creixement de la cobertura d’aquesta prestació”.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Chantal Aimée: "Si féssim boicot a marques pro-Israel en massa, tindria un pes"

Chantal Aimée

Parlem amb l'actriu Chantal Aimée sobre l'obra 'Retorn a Haifa' de l'escriptor Ghassan Kanafani, actualment representada al Heartbreak Hotel

9 abril 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Tica Font: "La negociació és l'única sortida que té Trump per dir que ha guanyat la guerra"

La presidenta del Centre Delàs d'Estudis per la Pau mostra esperances que aquest dissabte es pugui obrir una via de negociació entre l'Iran i els Estats Units

9 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Mari de Chambao: “Ser artista és una feina molt inestable i exigent”

La Mari de Chambao

Parlem amb La Mari de Chambao sobre el seu 25è aniversari i el llançament del disc 'Chambao 25 Aniversari', ple de col·laboracions estel·lars

8 abril 2026

Redacció