ESCOLES
El bisbat de Girona fa balanç sobre el nombre d'alumnes que s'han matriculat a l'assignatura de Religió catòlica aquest any a la diòcesi
Com cada any per aquestes dates, les escoles de les diferents diòcesis de Catalunya han fet públiques les dades relacionades amb la matriculació dels seus…
8 març 2019
Redacció, 
Com cada any per aquestes dates, les escoles de les diferents diòcesis de Catalunya han fet públiques les dades relacionades amb la matriculació dels seus alumnes a l'assignatura de Religió catòlica. D'aquesta manera, els bisbats poden fer un balanç sobre l'interès que tenen els pares i sobretot els fills i filles a cursar aquesta assignatura.
En el cas de Girona, el bisbat ha emès un comunicat on mostra totes les xifres que ajuden a entendre la realitat de la diòcesi. Com explica, aquest any s'han matriculat a l'assignatura de Religió un total de 33.811 alumnes, 14.224 dels quals ho han fet en centres públics i 19.587 en escoles cristianes. Aquest nombre suposa un 28,85% de l'alumnat total de les escoles situades dins el bisbat, un percentatge lleugerament inferior al del curs passat, que va ser del 29,52%.
Com es pot veure al mateix document, a nivell global, "entre centres públics i escoles cristianes, l'etapa d'Educació Primària és la que concentra un major nombre d'inscrits a l'assignatura de Religió catòlica amb 18.140 alumnes, xifra que representa el 37,84% del total de l'alumnat escolaritzat en aquesta etapa". En canvi, pel que fa a l'ESO, el nombre total d'inscrits és de 10.878 alumnes, que equival al 34,76% de l'alumnat.
Una de les curiositats que ha deixat aquest informe és que a Girona la comarca que té més alumnes inscrits a l'assignatura de Religió catòlica és la Garrotxa, amb el 22,37% de l'alumnat, seguida de l'Alt Empordà amb el 16,44% i el Gironès, amb el 15,98%. D'altra banda, la comarca amb menys alumnes cursant Religió és el Maresme, amb només un 9,71%.
Més actualitat
ACTUALITAT
SOCIETAT
La causa de l’apagada elèctrica: “un desajust tècnic entre l’oferta i la demanda” d’energia

El vicepresident de la Comissió d'Energia del Col·legi d'Enginyers de Catalunya avisa que la xarxa espanyola no compleix amb el nivell d’interconnexió que exigeix la Unió Europea
29 abril 2025
Redacció,