En directe

La Missa de cada dia

PROGRAMES

"El capitalisme ha d'adaptar-se als nous temps"

Aquest dimarts a A Primera Hora ens hem fet ressò de les manifestacions ja conegudes com "La Revolta de les Armilles Grogues". N'hem parlat amb…

4 desembre 2018

@OscarLlena

Comparteix

Aquest dimarts a A Primera Hora ens hem fet ressò de les manifestacions ja conegudes com "La Revolta de les Armilles Grogues". N'hem parlat amb Xavier Ferrer, president del Consell Català del Moviment Europeu.

Ferrer ha parlat de la situació què és viu a França: "Hi ha un descontentament general, no només a França, sinó en l'àmbit de la Unió Europea. Al segle XXI, en una democràcia les coses s'haurien de solucionar parlant. L'actitud contundent del govern francés de pujar els impostos, ha sigut l'espurna d'aquest malestar." En aquest sentit ha afegit que: "L'actitud del govern no ha estat la del diàleg sinó que ha mantingut la postura".

El president del Consell Català del Moviment Europeu ha destacat també que: "LePain també busca els seus aliats de futur i demanen diàleg. Ha sigut un moviment espontani. Si França mostra una actitud més de diàleg, de comprendre les dificultats que hi ha a tot arreu, serà més fàcil. No és una protesta en un moment sobtat", ha destacat. "Estem en un moment de canvi. El capitalisme ha de fer reformes per adaptar-se als nous temps", ha afegit.
D'altra banda aquest dimarts també ens hem fet ressò de la mort de l'expresident del Barça Josep Lluís Nuñez. N'hem parlat de la seva figura amb Joan Gaspart.

El que va ser vicepresident de l'entitat blaugrana ha definit la figura de Nuñez per al club: "Va ser el pare del Barça modern. Va fer coses que a dia d'avui ens beneficien. Portava el Barça a dins, tot el que va fer ho va fer pensant en el club." Gaspart ha parlat també del llegat que deixa Josep Lluis Núñez: "És un home que va estimar el seu club i va treballar el millor possible".
Gaspart ha parlat de la seva relació amb l'expresident: "Era una persona entranyable. Era un home que ho controlava tot i ens deixava fer. Va portar el club de manera excepcional. Hi ha persones que marquen una era, i ell és una d'aquestes." L'exvicepresident blaugrana ha afegit que: "Ell no acceptava les crítiques sense fonament, però feia sempre les coses pensant únicament en el club."
Finalment Joan Gaspart ha recalcat que: "Nuñez, amb Cruyff ha marcat un abans i un després a l'història del Barça. El  fútbol començava a fer l'esclat social i econòmic i Núñez es va llençar a fer l'ampliació econòmica. Podem dir moltes coses del president,segur que el recordarem com un dels millors presidents."
Pots escoltar A Primera Hora

Més actualitat

MOBILITAT

SOCIETAT

Dignitat a les vies reprova l'estat de la xarxa ferroviària: "Estem abandonats i tirats a les vies"

La portaveu de la plataforma, Anna Gómez, sosté que s'han de revisar totes les estacions i infraestructures

21 gener 2026

Redacció

ENTREVISTES

LLIBRES

Sergi Ramis: "Hi ha relíquies que, si fossin a Roma, tindrien cua"

Sergi Ramis

Parlem amb el periodista i escriptor Sergi Ramis sobre el seu darrer llibre 'El camí dels ossos', un recull de moltes de les relíquies que hi ha a Catalunya

21 gener 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

POLÍTICA

Núria Bosch, economista: "El nou model de finançament no canvia l'estructura de l'actual"

La catedràtica d’Economia Pública de la Universitat de Barcelona considera que l'acord queda lluny d'un concert econòmic per a Catalunya

21 gener 2026

Redacció