En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

El cardenal Filoni, enviat especial del Papa a l’Iraq, visita els desplaçats a Erbil

Què en serà de nosaltres? És la pregunta que es fan milers de cristians refugiats al Kurdistan iraquià, ha expressat el cardenal Fernando Filoni. L’enviat…

18 agost 2014

Redacció

Comparteix

Què en serà de nosaltres? És la pregunta que es fan milers de cristians refugiats al Kurdistan iraquià, ha expressat el cardenal Fernando Filoni. L’enviat especial del Papa a l’Iraq ha assenyalat que les escoles catòliques, esglésies i la casa del Bisbe s’han convertit en refugis temporals per aquestes persones que encara tenen por de l’avenç dels jihadistes de l’Estat Islàmic.

En declaracions a Ràdio Vaticana, el purpurat ha dit des de Erbil (la capital del Kurdistan iraquià), que el primer que ha fet ha sigut visitar els milers de refugiats, molts dels quals s'estan allotjant en edificis de l’Església o en cases de famílies que els han rebut.

El cardenal Filoni ha indicat que ha entregat a l’Església local l’ajuda del papa Francesc i ha agraït «la generositat que segueix arribant». El purpurat ha explicat que ha sigut ben rebut, amb gran entusiasme per part de la gent. Però tot i això, ha recordat que necessiten suport material i psicològic. «El futur segueix sent incert, què en serà de nosaltres? Aquí esperem, amb el suport i l’ajuda de tots, poder assegurar que un dia aquestes persones puguin tornar a casa seva».

Els milers de persones refugiades a Erbil són els cristians i membres d’altres minories religioses que van ser obligats a deixar les seves cases a Mossul, Qaraqosh i altres zones del nord de l’Iraq. Els extremistes de l’Estat Islàmic els han amenaçat de mort si no es convertien a l’islam o pagaven un impost per als no musulmans.

Més actualitat

SOCIETAT

La Fundació Josep Carreras, salvavides del Manel davant la crisi d'habitatge

La Fundació ha ajudat al pacient a trobar una llar temporal a causa del trasllat de la seva dona i cuidadora

22 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Obeses: "Els paradigmes són per trencar-se i per confrontar-s'hi"

Obeses

Parlem amb Arnau Tordera i Jaume Coll, membres del grup Obeses, sobre 'Diàstole', el segon volum que completa 'l’Ai al Cor', el seu sisè disc

22 maig 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

ESGLÉSIA MÓN

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

ÚLTIMA HORA | Viatge apostòlic del papa Lleó XIV a Catalunya

Des de Ràdio Estel us oferim la informació més rellevant del viatge apostòlic de Lleó XIV a Catalunya amb entrevistes als protagonistes

22 maig 2026

Redacció