En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

El cardenal Filoni, enviat especial del Papa a l’Iraq, visita els desplaçats a Erbil

Què en serà de nosaltres? És la pregunta que es fan milers de cristians refugiats al Kurdistan iraquià, ha expressat el cardenal Fernando Filoni. L’enviat…

18 agost 2014

Redacció

Comparteix

Què en serà de nosaltres? És la pregunta que es fan milers de cristians refugiats al Kurdistan iraquià, ha expressat el cardenal Fernando Filoni. L’enviat especial del Papa a l’Iraq ha assenyalat que les escoles catòliques, esglésies i la casa del Bisbe s’han convertit en refugis temporals per aquestes persones que encara tenen por de l’avenç dels jihadistes de l’Estat Islàmic.

En declaracions a Ràdio Vaticana, el purpurat ha dit des de Erbil (la capital del Kurdistan iraquià), que el primer que ha fet ha sigut visitar els milers de refugiats, molts dels quals s'estan allotjant en edificis de l’Església o en cases de famílies que els han rebut.

El cardenal Filoni ha indicat que ha entregat a l’Església local l’ajuda del papa Francesc i ha agraït «la generositat que segueix arribant». El purpurat ha explicat que ha sigut ben rebut, amb gran entusiasme per part de la gent. Però tot i això, ha recordat que necessiten suport material i psicològic. «El futur segueix sent incert, què en serà de nosaltres? Aquí esperem, amb el suport i l’ajuda de tots, poder assegurar que un dia aquestes persones puguin tornar a casa seva».

Els milers de persones refugiades a Erbil són els cristians i membres d’altres minories religioses que van ser obligats a deixar les seves cases a Mossul, Qaraqosh i altres zones del nord de l’Iraq. Els extremistes de l’Estat Islàmic els han amenaçat de mort si no es convertien a l’islam o pagaven un impost per als no musulmans.

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

Els secrets de l'himne 'Alza la mirada': "Érem un centenar de persones que no sabíem res"

Els cantants van assistir al dia de la gravació sense saber de què tractava la trobada i es van aprendre la cançó al moment

1 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Mò Bertran: "Totes les famílies tenen els seus secrets"

Mò Bertran

Parlem amb la Mò Bertran sobre 'Mai més serà dimecres', la seva novel·la que comença en un notari i acaba tocant-nos el cor

1 juny 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga, directora d''El Matí a Ràdio Estel', copresentarà la vetlla a l'Estadi Lluís Companys

Raga copresentarà l'acte juntament amb el col·laborador Xavier Pérez Esquerdo entre les 18 i les 20 h

29 maig 2026

Redacció