En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA MÓN

El cardenal Filoni, enviat especial del Papa a l’Iraq, visita els desplaçats a Erbil

Què en serà de nosaltres? És la pregunta que es fan milers de cristians refugiats al Kurdistan iraquià, ha expressat el cardenal Fernando Filoni. L’enviat…

18 agost 2014

Redacció

Comparteix

Què en serà de nosaltres? És la pregunta que es fan milers de cristians refugiats al Kurdistan iraquià, ha expressat el cardenal Fernando Filoni. L’enviat especial del Papa a l’Iraq ha assenyalat que les escoles catòliques, esglésies i la casa del Bisbe s’han convertit en refugis temporals per aquestes persones que encara tenen por de l’avenç dels jihadistes de l’Estat Islàmic.

En declaracions a Ràdio Vaticana, el purpurat ha dit des de Erbil (la capital del Kurdistan iraquià), que el primer que ha fet ha sigut visitar els milers de refugiats, molts dels quals s'estan allotjant en edificis de l’Església o en cases de famílies que els han rebut.

El cardenal Filoni ha indicat que ha entregat a l’Església local l’ajuda del papa Francesc i ha agraït «la generositat que segueix arribant». El purpurat ha explicat que ha sigut ben rebut, amb gran entusiasme per part de la gent. Però tot i això, ha recordat que necessiten suport material i psicològic. «El futur segueix sent incert, què en serà de nosaltres? Aquí esperem, amb el suport i l’ajuda de tots, poder assegurar que un dia aquestes persones puguin tornar a casa seva».

Els milers de persones refugiades a Erbil són els cristians i membres d’altres minories religioses que van ser obligats a deixar les seves cases a Mossul, Qaraqosh i altres zones del nord de l’Iraq. Els extremistes de l’Estat Islàmic els han amenaçat de mort si no es convertien a l’islam o pagaven un impost per als no musulmans.

Més actualitat

ACTUALITAT

SOCIETAT

La FAVB demana coordinació institucional davant el desallotjament de l’antic Institut B9

Foto: Jordi Borràs per ACN

El president, Rubén García, alerta que expulsar les persones només desplaça el problema i reclama polítiques socials reals per garantir l’habitatge digne

17 desembre 2025

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres reclama que la solució a la crisi de l'habitatge no es basi en la construcció

La portaveu Carme Arcarazo remarca la importància que els lloguers de temporada i per habitacions entrin al topall dels preus dels pisos

16 desembre 2025

Redacció

ENTREVISTES

RELIGIÓ

Antoni Gelonch: "A Catalunya és molt difícil parlar de cristianisme"

L’assagista acaba de publicar 'Encara ets de missa?', un llibre provocador sobre la fe i la seva evolució a Catalunya

16 desembre 2025

Redacció