En directe

L'Evangeli del dia

VATICÀ

El cardenal Omella rep l'afecte dels pelegrins

Un cop celebrat el consistori en què el papa Francesc ha creat cinc nous cardenals, els assistents s'han traslladat a l'atri de l'Aula de Pau…

28 juny 2017

Carme Munté

Comparteix

Un cop celebrat el consistori en què el papa Francesc ha creat cinc nous cardenals, els assistents s'han traslladat a l'atri de l'Aula de Pau VI, on ha tingut lloc la tradicional visita de cortesia als nous cardenals. Ha estat el moment llargament esperat en què els pelegrins han pogut saludar, felicitar i fer-se fotos amb el nou cardenal Joan Josep Omella, que ha agraït l'escalf dels 700 pelegrins que l'han acompanyat aquests dies a Roma. Com a recordatori dues estampes: una de la Mare de Déu de la Mercè, patrona de Barcelona, i l'altra la Mare de Déu de Cretes, el seu poble natal.

Posteriorment ha tingut lloc el sopar a l'ambaixada espanyola amb la presència de la vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, la ministra espanyola de Sanitat, Dolors Montserrat, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i la consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs. El cardenal Omella ha estat acompanyat, entre d'altres, pels seus tres bisbes auxiliars, Sebastià Taltavull, Sergi Gordo i Antoni Vadell.

Un altre dels cardenals que ha rebut l'escalf del seu poble ha estat Mons. Gregorio Rosa Chávez, bisbe auxiliar de San Salvador. En declaracions a Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, el nou cardenal (el primer bisbe auxiliar que rep la distinció) ha manifestat que sent que aquest regal el rep en nom del beat Òscar Romero, l'arquebisbe de San Salvador que va ser assassinat el 1980 per la seva defensa dels drets humans. "Mons. Romero hauria d'estar aquí, jo estic rebent en nom seu aquest regal", ha dit el cardenal Rosa Chávez, que com a recordatori ha lliurat una estampa amb el rostre de Romero i la seva cèlebre frase: "La meva veu desapareixerà, però la meva paraula, que és Crist, romandrà en els cors que l'hagin volguda acollir".

Mons. Gregorio Rosa Chávez també s'ha referit al clima de violència que es viu encara al país, i que obliga moltes persones a haver de fugir. "El nostre ha de ser un país que acull, i no que expulsa la seva gent." I ha remarcat el repte de construir una cultura de la solidaritat, del compromís i de la missió. "La gent necessita que els qui creiem en Crist ens mostrem de debò amb els riscos que això comporta."

Més actualitat

ESGLÉSIA

Antoni Gaudí ha estat declarat venerable

Per primera vegada l'Església proposa Gaudí com a exemple de vida cristiana, i declara així que la seva santedat és acceptada

16 abril 2025

Redaccció

ACTUALITAT

CATALUNYA CRISTIANA

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

LITÚRGIA

RELIGIÓ

SOCIETAT

Ràdio Estel es bolca amb una programació especial per Setmana Santa

La programació especial de Ràdio Estel per Setmana Santa

L'emissora emetrà les diferents litúrgies i actes de pietat que se celebren al llarg de la Setmana Santa

11 abril 2025

Redacció

ACTUALITAT

INTERNACIONAL

Sense categoria

Enrique Durán, sobre la possible causa de l’accident d’helicòpter a Nova York: “Podria ser una falta de manteniment o un component en mal estat”  

El mecànic expert en helicòpters ha deixat clar que caldrà esperar a la investigació final, però que “no és habitual” que l'hèlix se separi de la nau en ple vol

11 abril 2025

Redacció