En directe

Matines

RÀDIO ESTEL

El catedràtic de Nutrició Abel Mariné diu que la difusió de l'estudi de l'OMS sobre les carns processades indueix a error

El catedràtic de Nutrició de la Universitat de Barcelona Abel Mariné ha afirmat aquest dimarts que la manera com s’ha donat a conèixer l’estudi publicat…

27 octubre 2015

Redacció

Comparteix
El catedràtic de Nutrició de la Universitat de Barcelona Abel Mariné ha afirmat aquest dimarts que la manera com s’ha donat a conèixer l’estudi publicat per l'Organització Mundial de la Salut (OMS), que alerta que les carns processades provoquen càncer, indueix a error. En declaracions a la Fórmula Estel de Ràdio Estel, Abel Mariné ha explicat que aquest estudi dut a terme per l’OMS no diu res de nou, sinó que simplement alerta d’un tema que, segons ell, tots sabem: “Un consum elevat de carn i, sobretot, d’embotits és perjudicial per a la salut”. Mariné també ha explicat que pot incrementar el risc de patir un càncer, ja que més de 50 grams de carn cada dia és una quantitat exagerada, perquè limita el consum d’altres aliments que també són molt necessaris, com per exemple les verdures, entre altres raons. 
Segons el catedràtic de la Universitat de Barcelona, en estudis similars duts a terme des de la Càtredra de Carn i Salut de la Universitat de Barcelona (UB), s’ha observat que fins a 50grams al dia de carns procesades no sembla que incrementi el risc. Per tant, segons Mariné, "consumir carn dos cops a la setmana seria l’ideal". El catedràtic també ha afirmat que no creu que "hi hagi cap interès al darrere de la publicació d’aquest estudi, ja que són dades científiques i provades", però no obstant, segons ha dit, "la interpretació i la comunicació pot ser esbiaixada". Mariné ha recordat que "és una notícia que es va conèixer aquest dilluns passat" i que, per tant, encara falta molta informació per donar.
Es pot escoltar AQUÍ (minut 45'30") tota l'entrevista a Abel Mariné.

Més actualitat

ACTUALITAT

MEDICINA

SOCIETAT

Jacobo Mendioroz fa una crida a la calma: “El brot de tuberculosi amb més de 25 infectats a Barcelona no és preocupant”

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

21 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció