En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"El contracte social s'ha de matenir per sobre de la polarització"

La informació és protagonista de 8 a 9 del matí a la Fórmula Estel. Aquest dilluns arrenca a l’Audiència Nacional el judici del cas Altsasu…

Publicat: 16/04/2018 10:30 Actualitzat: 13/10/2021 20:30

Comparteix
La informació és protagonista de 8 a 9 del matí a la Fórmula Estel.
Aquest dilluns arrenca a l’Audiència Nacional el judici del cas Altsasu sota la polèmica de què és terrorisme. Fa més d'un any que tres dels vuit acusats es troben en presó preventiva a l'espera del judici. 
La Fiscalia demana un total de 375 anys de presó per a tots els acusat  per agredir a un bar a dos guàrdies civils i les seves parelles. Sobre aquesta qüestió, Joan Francesc Uria, membre d’Àgora Judicial i magistrat de la secció 22 de l’Audiència Provincial de Barcelona, ha afirmat: "Em sembla que l'Audiència de Pamplona va fer una interlocutòria molt raonada, molt assenyada, i molt ponderada, i en la qual explica que no hi ha motius per considerar que els fets d'Altasu, una baralla clarament de borratxos, siguin qualificats de terrorisme, no és una qüestió tant greu i no calia que anés a l'Audiència Nacional". 
La revista monogràfica ‘FEMINISME(S)’ ha rebut el Premi Montserrat Roig en la categoria de Periodisme social. 
Laura Aznar i Laia Soldevila són les coordinadores de la revista FEMINISME(S) i cooperativistes de Crític. Aznar, que va estar col·laborant a RàdioEstel, l’ha valorat a la 1a hora de la Fórmula Estel: "Guanyar aquest premi ha estat un gran reconeixement però també una gran responsabilitat, porta el nom de Monsterrat Roig, que és un referent del periodisme i del feminisme que ens segueix recordant que queda molt camí per recòrrer"
Manifestació de l’Espai Democràcia i Convivència
Montse Ros, Portaveu Comissions Obreres a Catalunya, l'ha valorat la manifestació: “El nom Democràcia i Convivència no és casual, són entitats que majoritàriament no pertanyem al món sobiranista, sinó que tenim pluralitat a dins de casa nostra: sindicats, associacions de veins, FAPAC, unó d'esportistes, actors… I el fer un esforç per agrupar-nos és un missatge de profunditat encaminat a que el contracte social de drets i llibertats del país es mantingui per sobre de la polarització que ja ha existit i que encara anem veient. Ha de ser un punt d'inflexió en aquest ambient més dur que hem viscut a Catalunya en els últims temps".
A més d'entrevistes, cada dia, de 8 a 9, repassem les notícies generals i les locals i et despertem amb cançons selectes.


Pots escoltar l'hora informativa de la Fórmula Estel

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Evelyn Arévalo, Pep Tosar i Èlia Bastida: "No estem tan lluny del que va passar amb Miguel Hernández"

Evelyn Arévalo, Pep Tosar i Èlia Bastida

Parlem amb Evelyn Arévalo, Pep Tosar i Èlia Bastida sobre 'Vientos del pueblo', una peça teatral en homenatge al poeta Miguel Hernández

21 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

INTERNACIONAL

Protestes a França: de les reclamacions escolars a la revolta als carrers

El periodista de Ràdio Arrels, Miquel Martínez Vila, explica l'origen i els motius de les revoltes als carrers de França

21 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Meritxell Neddermann: "Allò que és lleuger però que t'afecta profundament em fascina"

Meritxell Neddermann

Parlem amb la cantant, pianista i productora Meritxell Neddermann sobre el seu nou àlbum d'estudi 'Classic Electro Drama'

20 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,