En directe

Matines

SOCIETAT

“El desconfinament ha de ser més àgil allà on hi ha menys casos”

Josep María Guardiola, metge internista de l’Hospital Sant Pau de Barcelona, ha valorat aquest dimarts la possibilitat del desconfintament per zones sanitàries i la probabilitat…

6 maig 2020

@rafasanahuja / @IgnasiMiranda

Comparteix
Josep María Guardiola, metge internista de l’Hospital Sant Pau de Barcelona, ha valorat aquest dimarts la possibilitat del desconfintament per zones sanitàries i la probabilitat que, a Catalunya, es donin diferents fases de desescalada. En una entrevista al programa El Mirador de l'actualitat de Ràdio Estel, ha dit que sembla lògic que sigui així, perquè “el procés de desconfinament ha de ser més àgil a les zones amb menys casos” de Covid-19. A més, el metge ha afegit que “posar tothom en el mateix nivell no té gaire sentit”, i també que “calen més dades per calibrar bé com es pot passar d’una fase a l’altra, ja que les condicions òptimes no és donen en les zones on hi hagut més incidència del virus”. Tot plegat, segons Guardiola, “és sentit comú perquè, si no complim tots els requisits, s’ha d’anar poc a poc”.

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimarts 5 de maig
Preguntat si s’han fet les coses de la millor manera possible amb la gestió de la crisi sanitària, Guardiola ha dit que, “si això tornés a començar, sabríem més coses i els contagis baixarien”. També ha explicat que, en el seu moment, “els hospitals es van dividir en àrea Covid i àrea no Covid, i que, malgrat que les mesures de seguretat eren màximes, no eren tan estrictes en les àrees lliures de virus”. Igualment ha comentat que després s’ha vist que, amb mesures més dràstiques a totes les zones, s’haurien evitat contagis, perquè “hi havia falsos positius i era molt complicat ubicar els pacients”. El metge de Sant Pau ha afirmat que “s’estan fent estudis entre els treballadors sanitaris i que estem en unes xifres de 11% de contagiats”. A més, ha dit que “els primers tests no tenien gaire sensibilitat, i les dades s’aniran actualitzant en les properes setmanes, amb proves més fiables”.

Josep Maria Guardiola s'ha referit a la possibilitat que els tests massius siguin possibles, per afirmar que “s’han d’anar ampliant, però no està clar si té sentit fer-los a tota la població, perquè no està clar tampoc que sigui viable”. Ha dit que “la idea és arribar al màxim, però no sé com és farà, perquè logísticament és complicat”. Finalment, el metge internista ha volgut subratllar que “és molt important saber si les persones han passat o no la malaltia, per saber si estan protegits, tot i que ha admès que “no és sap fins a quin put existeix la protecció”. I en relació amb els avenços per aconseguir una vacuna, Guardiola ha destacat el fet que “estem en marxa, però és complicat treure conclusions amb les dades que tenim”.

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció