En directe

Fórmula Estel

SOLIDARITAT

El director d'Oxfam Catalunya demana perdó pels "fets" d'Haití

Francesc Mateu, director d'Òxfam Intermon Catalunya, Òscar Velasco, cap de Comunicació de Creu Roja Catalunya, i  Joaquim Sabater, expert en polítiques socials i president de l'Observatori…

21 febrer 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix
Francesc Mateu, director d'Òxfam Intermon Catalunya, Òscar Velasco, cap de Comunicació de Creu Roja Catalunya, i  Joaquim Sabater, expert en polítiques socials i president de l'Observatori del Tercer Sector, han coincidit aquest dimecres, des del programa El Mirador de l'actualitat, en la idea que cal separar les males pràctiques d'algunes persones amb el conjunt de les oenagés. Mateu ha demanat "perdó perquè els fets d'Haití són inexcusables i produeixen vergonya" a Òxfam Intermón. Ha aclarit, això sí, que el que va passar amb la prostitució a Haití "va ser en una oficina que no era d'Òxfam Intermon, sinó d'Oxfam Anglaterra" i que "la situació d'allò que va passar, que va ser el 2011, s'ha corregit".
Per la seva banda, Sabater ha recordat que, "davant aquests i altres casos, cal fer costat als dirigents de les entitats afectades, perquè el mal comportament d'algunes persones no pot enfonsar la feina feta". Això sí, ha admès que "la confiança en les oenagés és més fràgil que en altres àmbits, perquè hi ha un alt grau de compromís, i costa molt poc de trencar, tot i que no es pot generalitzar". Velasco ha comentat que "aquesta crisi és de sector i cal que tots n'aprenguin, a partir de la pregunta sobre la reputació de les entitats". També ha assegurat que "la ciutadania sobretot demana mecanismes d'accés a canals de denúncia per investigar presumptes irregularitats" o males pràctiques.

Hem analitzar la crisi en el món de les oenagés pels casos d’escàndols sexuals i prostitució coneguts aquests últims dies, una situació que cal afrontar amb prudència i sense generalitzar. Cal recordar que, a més, Metges Sense Fronteres anuncia que ha rebut 146 denúncies o alertes l’any 2017, entre ells 40 ja identificades com a casos d’assetjament o abús. Davant aquests i altres casos, rebrota la necessitat de no generalitzar i d’aïllar els comportaments inadequats.

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimecres 21 de febrer.

Més actualitat

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel reforça l’informatiu matinal i manté l’aposta pel seguiment de la litúrgia amb una dedicació especial a l’Any Gaudí 

Ràdio Estel comença la temporada el 8 de setembre amb una nova graella, dissenyada per a acompanyar els oients des de primera hora del matí

3 setembre 2025

Redacció

Sense categoria

Ignasi Miranda: “El nou Sense Distància tindrà una secció sobre cristians perseguits i que viuen situacions difícils arreu del món”

Ignasi Miranda

Parlem amb Ignasi Miranda, que a partir del setembre continuarà al capdavant de l’informatiu social i religiós Sense Distància

11 agost 2025

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga: “El Matí a Ràdio Estel aposta per un format renovat que mantindrà l’essència pròxima i reflexiva”

Mercè Raga

Parlem amb Mercè Raga, que a partir del setembre es posarà al capdavant de l’informatiu El Matí a Ràdio Estel

28 juliol 2025