En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

El fet religiós, factor d’integració i cohesió social

LaPlataforma d’Entitats Cristianes amb els immigrants, formada per més d’unavintena d’entitats i col·lectius, ha emès aquest dijous un comunicat on explicala relació entre el fet…

Publicat: 29/06/2018 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per Macià Grau

Comparteix

LaPlataforma d’Entitats Cristianes amb els immigrants, formada per més d’unavintena d’entitats i col·lectius, ha emès aquest dijous un comunicat on explicala relació entre el fet religiós i la cohesió social. Es tracta d’un estudi feta partir dels diversos debats que ha organitzat la Plataforma els darrers mesos,en els quals han participat experts i representants de diferents institucions.

Talcom mostra el comunicat, que es pot consultar a la pàgina web de la Delegació diocesanade Pastoral Social (pastoralsocial.cat), les creences religioses són cadavegada més importants per a la vida de moltes persones, ja siguin nouvingudes onascudes al nostre país. Aquesta afirmació fa referència a la contribució de lareligió a l’hora de construir la nostra identitat i els projectes vitals, i elque és més important, a la seva funció com a motor dels canvis transformadors ales nostres societats en bé de la pau, la justícia i la llibertat.

Segonsl’estudi de la Plataforma d’Entitats Cristianes amb els immigrants, en l’àmbitde l’acollida és essencial que hi hagi una dimensió religiosa, ja que comexposa el manifest, sense la perspectiva religiosa l’acollida no pot sercompleta ni es dona una hospitalitat plena. Un altre factor que destaca elcomunicat, a més, és el fet que un gran nombre d’institucions i comunitatsreligioses del nostre país fan una tasca molt important a favor de l’acollida,la integració i la cohesió social. Aquestes institucions ofereixen un espai deconvivència i pregària de persones de diferents orígens però que comparteixenuna mateixa religió.

Peracabar, el manifest també destaca la importància de la llibertat religiosa i deconsciència com a dret humà fonamental, que permeti viure i manifestarlliurement qualsevol creença. D’aquesta manera, es contribueix a la integraciói transformació social, ja que les persones poden desenvolupar en llibertat lespròpies creences religioses, compartir-les, i això promou el sentit depertinença a la societat.

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Luis Campo Vidal: "Està canviant l'arquitectura de l'accés a la cultura"

Luis Campo Vidal

Parlem amb l'escriptor i documentalista Luis Campo Vidal sobre la seva última novel·la 'La esposa perfecta' publicada per RBA

5 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Patricia Melgar: “Volem desterrar el masclisme de les nostres vides” 

La investigadora ha parlat al programa 'La nit és nostra' sobre la cultura de la violació, les noves formes de violència masclista i la necessitat de conscienciar els joves

4 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Joan Luna i Jordi Pastor: "El còmic és una bona eina per explicar molts temes complicats"

Joan Luna i Jordi Pastor

Parlem amb Joan Luna i Jordi Pastor, autor i il·lustrador de la novel·la gràfica 'Son cuatro días' publicada per l'editorial Astiberri

4 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco,