En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

El fet religiós, factor d’integració i cohesió social

LaPlataforma d’Entitats Cristianes amb els immigrants, formada per més d’unavintena d’entitats i col·lectius, ha emès aquest dijous un comunicat on explicala relació entre el fet…

29 juny 2018

Macià Grau

Comparteix

LaPlataforma d’Entitats Cristianes amb els immigrants, formada per més d’unavintena d’entitats i col·lectius, ha emès aquest dijous un comunicat on explicala relació entre el fet religiós i la cohesió social. Es tracta d’un estudi feta partir dels diversos debats que ha organitzat la Plataforma els darrers mesos,en els quals han participat experts i representants de diferents institucions.

Talcom mostra el comunicat, que es pot consultar a la pàgina web de la Delegació diocesanade Pastoral Social (pastoralsocial.cat), les creences religioses són cadavegada més importants per a la vida de moltes persones, ja siguin nouvingudes onascudes al nostre país. Aquesta afirmació fa referència a la contribució de lareligió a l’hora de construir la nostra identitat i els projectes vitals, i elque és més important, a la seva funció com a motor dels canvis transformadors ales nostres societats en bé de la pau, la justícia i la llibertat.

Segonsl’estudi de la Plataforma d’Entitats Cristianes amb els immigrants, en l’àmbitde l’acollida és essencial que hi hagi una dimensió religiosa, ja que comexposa el manifest, sense la perspectiva religiosa l’acollida no pot sercompleta ni es dona una hospitalitat plena. Un altre factor que destaca elcomunicat, a més, és el fet que un gran nombre d’institucions i comunitatsreligioses del nostre país fan una tasca molt important a favor de l’acollida,la integració i la cohesió social. Aquestes institucions ofereixen un espai deconvivència i pregària de persones de diferents orígens però que comparteixenuna mateixa religió.

Peracabar, el manifest també destaca la importància de la llibertat religiosa i deconsciència com a dret humà fonamental, que permeti viure i manifestarlliurement qualsevol creença. D’aquesta manera, es contribueix a la integraciói transformació social, ja que les persones poden desenvolupar en llibertat lespròpies creences religioses, compartir-les, i això promou el sentit depertinença a la societat.

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Rubén de Eguía i Júlia Truyol: "El que amaga el tema de l’habitatge és que amb el salari actual no es pot viure"

Rubén de Eguía i Júlia Truyol

Conversem amb el director Rubén de Eguía i l'actriu Júlia Truyol sobre 'Llogatera', l’obra del Teatre Akadèmia de Barcelona

18 setembre 2025

Redacció

SOCIETAT

La creu de la Torre de Jesús de la Sagrada Família començarà a veure la llum aquest setembre

Sagrada Família

La construcció de la Torre ja ha arribat als 155 metres d’alçada i està prevista que assoleixi els 172 metres i mig al juny del 2026

18 setembre 2025

Redacció

Sense categoria

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya 

El president de la Conferència Episcopal Espanyola i el de la Generalitat han participat en una xerrada organitzada per la Fundació Pablo VI

17 setembre 2025