En directe

Laudes

POLÍTICA

El Govern creu que s’han d’apujar els impostos per implementar la renda bàsica

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', el director de l'oficina de renda bàsica de la Generalitat, Sergi Raventós, considera que la mesura no serà un desincentiu per buscar feina.

Publicat: 01/12/2021 12:30 Actualitzat: 01/12/2021 12:30 per Redacció

Comparteix

El director de l'oficina de renda bàsica de la Generalitat de Catalunya, Sergi Raventós, ha considerat en una entrevista a Ràdio Estel que caldrà apujar els impostos i una reforma fiscal per implementar una Renda Bàsica Universal a Catalunya. L'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), l'impost a les rendes més altes, a les grans corporacions o l'impost de societats, entre d'altres, serien alguns que es podrien apujar, ha apuntat Raventós.

Després de l'anunci que hi haurà un pla pilot per establir una Renda Bàsica Universal a Catalunya, una de les exigències de la CUP per recolzar la investidura de Pere Aragonès, Raventós ha posat d'exemple els països nòrdics, que "tenen fortes taxes impositives que permeten tenir unes societats que la gent agafa com a referència per prestacions de molts tipus, serveis universals i de qualitat".

L'experiment començarà el desembre de l'any vinent, donaria 900 euros mensuales a 5.000 persones durant dos anys i n'estudiaria les seves conseqüències. De tota manera, el director de l'oficina ha apuntat que la renda bàsica està en fase "d'experiment molt acotat a un canvi que suposaria, fins i tot, uns nivells de capacitat de recaptació d'impostos". Per tant, ha explicat que amb la prova, no cal una reforma fiscal ni canvis en el sistema d'impostos.

La renda bàsica universal és una assignació monetària incondicional, individual i universal per als ciutadans d'un territori durant tota la seva vida. No va adreçada a famílies, sinó a les persones "pel simple fet d'existir". Davant d'aquesta afirmació, Raventós ha considerat que aquesta mesura "no té per què ser un desincentiu necessàriament, sinó al contrari". El director de l'oficina ha comentat que la persona beneficiària de la renda buscaria feines de les quals gaudiria més i amb les quals se sentís més útil, motivat i defugiria de les que la gent sol fer obligat. "També se sap que hi han moltes feines que estan molt mal pagades i s'haurien de pagar millor, i d'altres que estan molt ben pagades i que la seva utilitat és qüestionable", ha sentenciat.

"Hi ha moltes feina mal pagades que s'haurien de pagar millor, i d'altres que estan molt ben pagades i que la seva utilitat és qüestionable"

Entrevista a Sergi Raventós, director de l'oficina de Renda Bàsica de la Generalitat

0:00 / 0:00

Més actualitat

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Aimar Vega: "És un bon moment per al cinema"

Aimar Vega

Parlem amb l'actor Aimar Vega sobre 'Arriba tutto', el debut cinematogràfic de José Mota com a director en què ha pogut participar

30 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

POLÍTICA

El gir electoral de l’accident ferroviari: "És un cop importantíssim en un moment delicat"

El politòleg Joan Botella exposa com el fet tràgic té uns efectes comunicatius evidents a l'hora d'afrontar la campanya

30 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

Anna Romeu: "Les PAS hem d'entendre que captar un gest no vol dir que l'entenguem"

La psicòloga, autora de 'La força de la sensibilitat', exposa com conviure en el dia a dia sent una persona altament sensible

29 octubre 2026

Joan Trias,