En directe

La veu dels animals

CULTURA

El Gremi de Llibreters de Catalunya espera vendre un milió i mig de llibres aquest Sant Jordi

Unes xifres que, segons Maria Carme Ferrer, presidenta de l'entitat, representen entre un 15 i un 30% de les vendes anuals de les llibreries i gairebé la meitat de les vendes de les més petites.

22 abril 2022

Redacció

Comparteix

El Gremi de Llibreters de Catalunya espera que la Diada de Sant Jordi sigui històrica faci el temps que faci, perquè hi ha menys restriccions i millors xifres prepandèmiques.

La presidenta del Gremi, Maria Carme Ferrer, preveu que es venguin un milió i mig de llibres per aquest Sant Jordi. Unes xifres que representen entre un 15 i un 30% de les vendes anuals de les llibreries i gairebé la meitat de les vendes de les més petites.

Llibres

Ferrer, en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' ha exposat que molta gent s'ha avançat a la compra de llibres i que "aquesta setmana ja hi ha hagut cues a les llibreries del país". La diada d'enguany coincideix amb cap de setmana i en aquest sentit, la directora ha recordat que "es vagi on es vagi hi ha llibreries per celebrar Sant Jordi", també ha apuntat que hi ha un cercador de les diferents llibreries disponibles al web del gremi de llibreter.

"Aquesta setmana ja hi ha hagut cues a les llibreries del país"

La directora del gremi de llibreters ha valorat la tasca i la implicació dels professionals, dels ajuntaments i de la Generalitat per poder celebrar una de les festes més importants de l'any, que aglutina ja més de 100 anys d'història, en bones condicions. També ha destacat que hi ha hagut un augment considerable de lectors des de l'esclat de la pandèmia, i que "durant aquells mesos tancats a casa, molta gent va descobrir el plaer de la literatura i les portes que obre a viure altres vides". Maria Carme Ferrer ha recordat la importància que els més petits entrin en contacte amb la lectura des de ben aviat.

Entrevista a Mª Carme Ferrer, presidenta del Gremi de Llibreters de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Júlia Bonjoch i Arnau Puig: "No trobar feina al teatre genera problemes de salut mental"

La Truita

Parlem amb els intèrprets Júlia Bonjoch i Arnau Puig sobre 'La Truita', la darrera estrena teatral al Teatre Poliorama dirigida per Ferran Utzet

10 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Los Swingin' Calaveras: "Les plataformes de streaming són una arma de doble fil"

Alberto Noel de Los Swingin' Calaveras

Parlem amb Alberto Noel, veu i guitarra del grup The Swingin’ Calaveras, sobre el seu projecte i el seu disc 'Pasen i Vean'

9 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Àngels Gonyalons i Marc Rosich: "Res no és tan fort com la imaginació, com el llenç en blanc"

Àngels Gonyalons i Marc Rosich

Parlem amb l'actriu Àngels Gonyalons i el director i dramaturg Marc Rosich sobre 'El Retrat De Dorian Gray', ara mateix al Teatre Romea

8 juliol 2026

Redacció