En directe

El Matí a Ràdio Estel

ACCIÓ SOCIAL

El grup d’Esplai Blanquerna de Tortosa, un arbre amb vocació de servir

Aprincipis dels anys 80, i gràcies al Seminari de Tortosa, va néixer a lacapital del Baix Ebre un esplai creat amb un únic objectiu: servir…

4 juny 2018

Redacció

Comparteix

Aprincipis dels anys 80, i gràcies al Seminari de Tortosa, va néixer a lacapital del Baix Ebre un esplai creat amb un únic objectiu: servir les personesmés vulnerables. Amb aquesta intenció, l’esplai que va rebre el nom deBlanquerna, va començar a atendre persones de totes les edats i en diferentssituacions, a les quals va oferir des d’activitats de lleure i companyia, finsa higiene i alimentació, sempre des del compromís cristià.

Ara,gairebé 40 anys més tard, el grup d’Esplai Blanquerna de Tortosa ja és tot unreferent al territori pel que fa a l’atenció a les persones amb risc d’exclusió.Durant l’any 2017, Blanquerna va atendre 2.585 persones, amb l’ajuda de més de100 voluntaris i professionals contractats. Tal com explica Federico DiegoEspuny, pedagog i membre de l’esplai, aquesta entitat s’ha convertit en un “granarbre amb vocació de servir els més petits i fràgils, els descartats i els mésvulnerables”.

Una nova seu per oferir mésserveis

Ambl’afany de seguir servint els que més ho necessiten, l’Esplai Blanquerna va inaugurarel passat 31 de maig una nova seu, situada al número 3 de la plaça Mossèn Sol.Aquest nou espai, que s’ha aconseguit gràcies a la gestió de Toni Polo i NúriaPalau, és un lloc més gran que permetrà la formació de nous educadors, a lamateixa vegada que farà possible atendre més gent. Segons ha explicat Espuny, lanova seu “afavoreix la transparència, la relació, el respecte incondicional, il’autenticitat, gràcies a la recuperació de vells elements que el pas del tempshavien amagat”. Precisament un d’aquests elements és el dibuix d’un arbre a lesparets del local, que expressa la voluntat d’agermanament de persones ifamílies alhora que evoca l’Arbre de Ramon Llull, que inspirà el nom de l’associació.

Lajornada d’inauguració va ser una ocasió de retrobament dels pioners delprojecte, i d’acollida als nous col·laboradors i voluntaris, i va comptar ambla presència del rector de la parròquia del Sant Crist de la Catedral, mossènJosep Ma Membrado.

Més actualitat

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Expectació a Brians 1 per la visita de Lleó XIV a les internes

El mossèn Jesús Bel destaca que és una oportunitat que en aquest acte el Pontífex vulgui escoltar la veu de les internes

14 maig 2026

Redacció

CULTURA

L’experiència immersiva que et porta al taller de Gaudí

Gaudí experiència imersiva

Parlem amb Oriol Pastor, director de Landscapes, sobre l'experiència immersiva 'Gaudí, l'atelier del diví' a la Catedral de Barcelona

14 maig 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

El col·laborador de Ràdio Estel Joan Pallarès-Personat, guardonat amb la Medalla d’Honor de Barcelona

El periodista, historiador i escriptor ha treballat en el món social, dins d’organitzacions veïnals, polítiques i sindicals

14 maig 2026

Redacció