En directe

Cocodril Club

RÀDIO ESTEL

RELIGIÓ

El Mil·lenari de Montserrat comença a Ràdio Estel

L'emissora retransmet les celebracions previstes pel cap de setmana del 7 i 8 de setembre

5 setembre 2024

Redacció

Comparteix
programa especial mil·lenari de Montserrat

Tant dissabte com diumenge Ràdio Estel donarà cobertura als actes commemoratius dels mil anys d'història de Montserrat amb un programa especial del Mil·lenari de Montserrat. Així doncs, Ignasi Miranda retransmetrà la cerimònia civil d'inauguració a partir de les 20 h de dissabte. Durant la cobertura es podrà escoltar els parlaments de l'abat de Montserrat, Manel Gasch i Hurios, i del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, així com algunes de les actuacions de l'Escolania de Montserrat. Entre els actes programats per aquesta primera jornada, hi ha l’estrena d’un videomapatge a la Basílica de Santa Maria i un espectacle de drons a l’exterior. Nombroses personalitats institucionals, polítiques i eclesiàstiques del país tenen prevista la seva assistència. 

De cara a diumenge, Ràdio Estel oferirà un programa especial in situ des de la plaça de Santa Maria de Montserrat a partir de les 9 h i fins a les 11 h, conduït per Gerard Carrión i Rafa Sanahuja. El programa busca acostar les veus més representatives de l'abadia per conèixer de prop els seus mil anys d'història i el seu llegat cultural per al país. Així, hi haurà entrevistes  i també connexions mòbils des de la mateixa plaça per copsar l'ambient de la celebració.

Durant el programa especial també hi haurà espai per a parlar amb alguns dels protagonistes dels actes culturals programats per aquesta segona jornada. Així, conversarem amb Josep Maria Serracant, autor de la sarda del Mil·lenari que s'estrenarà el mateix diumenge després de l'acte litúrgic, per a descobrir com ha estat el procés de composició. També passaran pels micròfons de Ràdio Estel a Montserrat Miquel Audi, president de l'Agrupació de Colles Geganteres de Catalunya, i Ernest Gallart, president dels Castellers de Vilafranca, per conèixer de primera mà més detalls de l'exhibició de castells que tancaran els actes d'inici del mil·lenari. 

A partir de les 11 h, Ràdio Estel oferirà la retransmissió de l'acte litúrgic de la missa solemne des de la mateixa basílica de Montserrat i que posarà punt i final a aquesta programació especial d'inici de les celebracions del Mil·lenari. 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Ivan Labanda: "L'èxit dels musicals a Barcelona és molt variable"

Ivan Labanda

Parlem amb l’actor Ivan Labanda sobre 'Tootsie', l’adaptació musical de la pel·lícula estatunidenca que es representa al Teatre Apolo

18 novembre 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Les claus de les reunions per al finançament autonòmic

L'economista Albert Sagués considera que cal definir com serà la liquidació de l'Estat després de la recaptació d'impostos

18 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Nota del Capítol de la Catedral de Barcelona

Aclariment de l'Hospital de Sant Pau al Capítol de la Catedral de Barcelona sobre les informacions que aquest centre hospitalari practicaria avortaments

17 novembre 2025

Redacció