En directe

Fórmula Estel

VATICÀ

El Papa alerta sobre la idolatria

Amb l'inici del mes d'agost, el Papa ha reprès l'audiència general dels dimecres després de la pausa estiuenca. La primera catequesi l'ha dedicat als ídols,…

2 agost 2018

ACI

Comparteix

Amb l'inici del mes d'agost, el Papa ha reprès l'audiència general dels dimecres després de la pausa estiuenca. La primera catequesi l'ha dedicat als ídols, sobre els quals ha afirmat que, al contrari del que molta gent pensa, "resten vida", així com els diners "roben" i el "plaer" porta a la soledat. El Pontífex ha dit que adorar els ídols és "una tendència humana que no deixen de banda ni creients ni ateus".

El Papa ha assenyalat que "les estructures econòmiques sacrifiquen vides humanes per a utilitats més grans. Es viu en la hipocresia, fent i dient el que els altres esperen, perquè el Déu de la pròpia afirmació ho imposa". "I es fan malbé vides —ha continuat—, es destrueixen famílies i s'abandonen joves en models destructius."

Como ha explicat Francesc, "el Déu veritable no ofereix una projecció del nostre èxit, sinó que ensenya a estimar. Els ídols projecten hipòtesis futures i fan menysprear el present". "El Déu veritable", però, "ensenya a viure en la realitat de cada dia".

El Papa ha assenyalat que Déu "és al centre de la pròpia vida i d'Ell depén el que es pensa". "Es pot créixer en una família que diu que és cristiana però centrada, en realitat, en punts de referència estranys a l'Evangeli. El món ofereix el supermercat dels ídols, que poden ser objectes, imatges, idees, rols", ha comentat.

Francesc ha subratllat que un ídol "és una visió que tendeix a esdevenir una fixació, una obsessió. L'ídol és en realitat una projecció d'ell mateix en els objectes o en els projectes".

El Bisbe de Roma ha alertat que els ídols "exigeixen un culte, rituals", per ells "es prostra i se sacrifica tot", i ha posat alguns exemples: "A l'antiguitat es feien sacrificis humans als ídols, però també avui: per la carrera se sacrifiquen els fills, se'ls descuida, o simplement no se'n tenen; la bellesa requereix sacrificis humans; la fama demana la immolació d'un mateix, de la mateixa innocència i autenticitat."

Finalment ha convidat a "reconèixer les pròpies idolatries", cosa que ja és "un inici de gràcia, i col·loca en el camí de l'amor". "Per estimar de debò cal alliberar-se dels ídols", ha conclós.

Més actualitat

ENTREVISTES

'De Montserrat a Montserrat': La travessa que uneix el Monestir amb el Carib

Bernat Hervàs i David Boixeda expliquen les peripècies per arribar al Carib i la seva connexió amb la Mare de Déu

12 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Toni Mata: "Els diners són una eina de poder i dominació"

Toni Mata

Parlem amb l'escriptor Toni Mata sobre el seu tercer llibre 'El centre del món' que ha rebut el XVè premi Carlemany per al foment de la lectura

12 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Marta Otzet: "Volíem transmetre l'agraïment a totes les generacions que han fet possible la Sagrada Família"

La directora de Cultura i Acció Socioeducativa de la Sagrada Família mostra la preocupació que tenien d'expressar el sentit de l'obra de Gaudí

12 juny 2026

Redacció