En directe

El rosari

PAPA FRANCESC

El Papa als bisbes: "Protegiu els nens dels nous Herodes"

El Papa demana als bisbes que escoltin el plor dels nombrosos nens i nenes del món que són víctimes de la violència. En una carta…

Publicat: 02/01/2017 20:40 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix
El Papa demana als bisbes que escoltin el plor dels nombrosos nens i nenes del món que són víctimes de la violència. En una carta que s’ha fet pública aquest primer dilluns de l'any, Francesc assegura que "l’Església plora, però no només per això, sinó també pel dolor dels menors que van ser abusats sexualment per sacerdots”. Són les contundents paraules d’un escrit en què el Sant Pare, coincidint amb la festivitat dels Sants Innocents, demana perdó en nom de l’Església per aquest pecat dels seus fills.
El pontífex destaca, en aquesta missiva, la necessitat de “protegir els infants dels nous Herodes dels nostres dies”, que destrueixen la innocència. Entre algunes dades, Francesc recorda que 75 milions de nens han hagut d’interrompre la seva formació, i el 2015 el 68 per cent dels qui van ser objecte de tràfic sexual eren menors. Finalment el Papa demana als bisbes amb força que renovin el seu compromís perquè “aquestes i altres atrocitats no es produeixin mai entre nosaltres”, des de la “tolerància zero”.
En marxa el bicentenari dels Maristes
D'altra banda, els Germans Maristes han començat a celebrar aquest dilluns els 200 anys del seu naixement. L'institut començava a caminar, de la mà de Sant Marcel•lí Champagnat, amb l'objectiu d'educar i evangelitzar els joves, especialment els més necessitats. Aprovat com a institut autònom de dret pontifici el 1863, va rebre el nom de "Germans Maristes de l'Ensenyament". Amb el lema "Cap a un nou començament", que acompanya el bicentenari des de fa tres anys, es viuran les celebracions més importants aquest 2017 en tres dates diferents arreu del món. Aquest dilluns 2 de gener s'han viscut actes a La Valla, a Nairobi, a Luján (Argentina) i a Roma, mentre que el superior, el català Emili Turú, ha estat a Bangladesh, on ha assistit aquest primer dia a la inauguració d'una escola per als fills dels treballadors de les plantacions de te.
El 6 de juny la cita serà a Roma, "per subratllar la presència a la comunitat eclesial" en un dia en què, a més, es presentaran els 3 volums de la Història de l'institut i s'inaugurarà una exposició fotogràfica sobre el seu moment actual. Finalment, els Germans Maristes celebraran el seu bicentenari el 8 de setembre a Rionegro (Colòmbia), amb motiu de l'obertura del Capítol General, amb la representació de totes les unitats administratives del món marista. Són 3.080 dels Germans Maristes, presents en 81 països arreu del món. Al costat de 72.000 laics, eduquen uns 654.000 nens i joves.
Es pot escoltar AQUÍ l'edició de Diari del Papa corresponent a aquest dilluns 2 de gener.

Més actualitat

ENTREVISTES

SOCIETAT

Maixabel Lasa: "Si no respectes qui pensa diferent, no pot haver-hi convivència"

Maixabel Lasa

Parlem amb la Maixabel Lasa, vídua de l’exgovernador civil de Guipúscoa, Juan María Jáuregui, assassinat per ETA l'any 2000

24 setembre 2026

Glòria Romero, 

Xavi Toscano, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Herzog: "Crec que estem en el millor moment de la música de la història"

Després de 'Disco de Oro' i l'èxit d''Et prometo', arriba el segon disc d'estudi d'Ivan Herzog, 'Disco de Cristal'.

24 setembre 2026

Joan Trias, 

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "Els mercedaris de seguida guanyen prestigi i la seva patrona, molt estimada"

L'autor del llibre 'El patronatge de la Mare de Déu de la Mercè' destaca el suport popular en l'oficialitat de la seva festivitat

23 setembre 2026

Carme Munté, 

Guillem Andrés,