En directe

El Matí a Ràdio Estel

RELIGIÓ

El Papa aprova una declaració doctrinal que permetrà beneir parelles irregulars i del mateix sexe 

El Dicasteri per a la Doctrina de la Fe publica la instrucció 'Fiducia Suplican' signada pel Papa que deixa clar que beneir no significa aprovar i que queda al marge del matrimoni

18 desembre 2023

Redacció

Comparteix
beneir parelles del mateix sexe

Davant la petició de dues persones de ser beneïdes, encara que la seva condició de parella sigui "irregular", serà possible que el ministre ordenat doni el seu consentiment. Això inclou unions gais, divorciats que s’han tornat a casar i parelles de solters que encara no han passat per l’altar. Però sense que aquest gest de proximitat pastoral contingui elements ni remotament semblants a un ritu matrimonial. Així ho afirma la declaració Fidúcia supplicans sobre el significat pastoral de les benediccions, publicada pel Dicasteri per a la Doctrina de la Fe i aprovada pel Papa. Un document que aprofundeix en el tema de les benediccions, distingint entre les benediccions rituals i litúrgiques, i les benediccions espontànies que s'assemblen més a gestos de devoció popular: precisament en aquesta segona categoria es contempla ara la possibilitat d'acollir també als qui no viuen segons les normes de la doctrina moral cristiana però demanen humilment ser beneïts. Des d'agost de fa 23 anys, l'antic Sant Ofici no publicava una declaració (l'última va ser l'any 2000 Dominus Jesus), un document d'alt valor doctrinal.  

Fidúcia suplicans s'obre amb una introducció del prefecte, el cardenal Víctor Fernández, qui explica que la declaració aprofundeix en el "significat pastoral de les benediccions", permetent "ampliar i enriquir la seva comprensió clàssica" a través d'una reflexió teològica "basada en la visió pastoral del Papa Francesc". Una reflexió que "suposa un veritable desenvolupament respecte al que s'ha dit fins ara sobre les benediccions", arribant a incloure la possibilitat "de beneir a parelles en situació irregular i a parelles del mateix sexe, sense validar oficialment el seu estatus ni modificar en res l'ensenyament perenne de l'Església sobre el matrimoni". 

Més actualitat

ACTUALITAT

EGM

RÀDIO ESTEL

Sense categoria

Ràdio Estel consolida la seva audiència amb 16.000 oients diaris

EGM Ràdio Estel

Ràdio Estel puja 3.000 oients respecte l'onada de l'any anterior, segons l'EGM

22 abril 2025

Redacció

PAPA FRANCESC

Armand Puig: "Ha estat un papa del futur"

Armand Puig i el papa Francesc

El president de l'agència de la Santa Seu per la qualitat a les Universitats i Facultats Eclesiàstiques creu que la sortida del papa Francesc al carrer diumenge de Pasqua "tenia un aire de comiat"

22 abril 2025

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA MÓN

Mor el Papa Francesc: el llegat del primer pontífex procedent del continent americà

Mor el Papa Francesc

Més d'una dècada de pontificat, amb prop de mig centenar de viatges fora d'Itàlia, quatre encícliques, desenes d'exhortacions, la proximitat i grans reformes, són el seu principal llegat

21 abril 2025

Redacció