En directe

Fórmula Estel

PAPA FRANCESC

El Papa assegura que "la unitat és sobretot un do de l'Esperit"

El Papa assegura que "la unitat no és només el resultat de la nostra acció, sinó sobretot un do de l'Esperit". En una carta adreçada…

25 maig 2020

@IgnasiMiranda

Comparteix
El Papa assegura que "la unitat no és només el resultat de la nostra acció, sinó sobretot un do de l'Esperit". En una carta adreçada al cardenal Kurt Koch, president del Pontifici Consell per a la Promoció de la Unitat dels Cristians amb motiu del 25è aniversari de l'encíclica "Ut unum sint” de Joan Pau II, Francesc avisa que aquesta unitat “no vindrà com un miracle, sinó que està sempre en camí". En aquesta missiva, l’actual pontífex recorda que, ara fa 25 anys en el marc de la preparació per al Jubileu de l'any 2000, Sant Joan Pau II va voler que l'Església tingués sempre present la pregària insistent del seu Mestre i Senyor, a partir del desig "que tots siguin un", recollit per l’evangelista Joan. El Sant Pare recorda que el seu predecessor, amb aquesta encíclica, va confirmar «de manera irreversible» el compromís ecumènic de l'Església catòlica.
En aquest context, el Papa Francesc també recorda el que va dir el Concili Vaticà II, sobre el moviment per al restabliment de la unitat de tots els cristians, en el Decret sobre l'ecumenisme Unitatis redintegratio, i com aquest moviment «ha sorgit amb ajuda de la gràcia de l'Esperit Sant». És precisament l'Esperit Sant, afirma el Papa, qui «realitza la distribució de gràcies i serveis», i és «el principi de la unitat de l'Església». I en aquest sentit, la Carta de Sant Joan Pau II reitera que «la legítima diversitat no va de cap manera contra la unitat de l'Església, sinó que augmenta el seu honor i contribueix notablement a l'acompliment de la seva missió». Finalment Francesc anima els cristians a preguntar-se, per continuar endavant amb l’ecumenisme, què és tot allò que encara ens separa.
Es pot escoltar AQUÍ l'última edició de DIARI DEL PAPA (minut 23')

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

Javier Pacheco: "Que ningú ens doni lliçons, la gent vol cobrar més i treballar menys" 

reducció de la jornada laboral

El secretari general de Comissions Obreres a Catalunya respon a les declaracions de Jordi Turull, que deia que els catalans “volien cobrar més i no pas treballar menys”

17 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Fernando Clavijo: “No té cap sentit que el govern espanyol es desentengui dels menors migrants no acompanyats. És la seva competència” 

menors migrants

El president de les Illes Canàries ho ha dit a Ràdio Estel, on també ha recordat que el seu govern ha presentat tres demandes al Suprem contra la gestió de Pedro Sánchez

14 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Ivan Pera: "Hem d’incorporar els expats a la ciutat, que se sentin part del barri"

Comissionat del Pacte per Ciutat Vella Ivan Pera

El Comissionat del Pacte per Ciutat Vella de l’Ajuntament de Barcelona és partidari que el districte “es converteixi en el centre de la ciutat” 

11 febrer 2025

Redacció