En directe

Escola de família

VATICÀ

El Papa clausura l'Any de la Fe

El papa Francesc ha clausurat, en la solemnitat de Crist Rei, l'Any de la Fe convocat per Benet XVI. A la celebració eucarística han concelebrat…

25 novembre 2013

Redacció

Comparteix

El papa Francesc ha clausurat, en la solemnitat de Crist Rei, l'Any de la Fe convocat per Benet XVI. A la celebració eucarística han concelebrat patriarques i arquebisbes majors de les Esglésies orientals catòliques, així com també nombrosos cardenals, arquebisbes i bisbes.

Al costat de l'altar s'han exposat, per primer cop, les relíquies de l'apòstol Pere, dins d'un reliquiari de bronze. Abans de la missa s'ha fet una col·lecta per a les víctimes filipines del tifó Iolanda.

En l'homilia, el Pontífex ha recordat que l'Any de la Fe ha estat "una iniciativa providencial" de Benet XVI, que "ens ha donat l'oportunitat de descobrir la bellesa d'aquell camí de fe que va començar el dia del nostre baptisme". Aquest camí, ha dit Francesc, "té com a meta final la trobada plena amb Déu, i en la qual l'Esperit Sant ens purifica, eleva, santifica, per introduir-nos en la felicitat que anhela el nostre cor". El Papa també s'ha adreçat "a tots els cristians que viuen a Terra Santa, a Síria i a tot l'Orient, perquè tots obtinguin el do de la pau i la concòrdia".

Com ha recordat el Bisbe de Roma, les lectures de la celebració "tenen com a fil conductor la centralitat de Crist. Crist és al centre. Crist és el centre. Crist centre de la creació, del poble i de la història. (...) L'actitud que es demana al creient és la de reconèixer i acollir en la vida aquesta centralitat de Jesucrist, en els pensaments, les paraules i les obres".

El Pontífex ha assenyalat que "a més de ser el centre de la creació i centre de la reconciliació, Crist és el centre del poble de Déu. I precisament avui és aquí, al centre de nosaltres. (...) Crist és el centre de la història de la humanitat i també el centre de la història de tot home. A Ell li podem explicar les alegries i les esperances, les tristeses i les angoixes que formen la nostra vida. Quan Jesús és el centre, fins i tot els moments més foscos de la nostra existència s'il·luminen i ens dóna esperança".

En acabar la celebració, Francesc ha lliurat la seva primera exhortació apostòlica Evangelii gaudium a 36 representants del poble de Déu, provinents de 18 països.

Per a més informació, cliqueu aquí.

Més actualitat

SOCIETAT

Montserrat Torrent, ‘La dama de l’orgue’ amb 99 anys

Torrent reivindica el paper dels organistes i reclama que se'ls compensi econòmicament

14 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Grabu: "Cal que els programadors apostin per música diversa"

Grabu

Parlem amb el multiinstrumentista Grabu sobre 'PULSE' el seu nou EP, un treball més electrònic i íntim que els anteriors

14 novembre 2025

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

"El TJUE evidencia que els jutges espanyols volien dilatar la llei d'amnistia"

El professor de Dret constitucional, Joaquín Urías, exposa que les conclusions del TJUE no afecten al retorn de Carles Puigdemont

14 novembre 2025

Redacció