En directe

El Matí a Ràdio Estel

PAPA FRANCESC

El Papa demana un "diàleg que porti la pau i l'estabilitat a Líbia"

El Papa ha expressat aquest diumenge la seva alegria per l'alliberament del sacerdot i religiós Pierluigi Maccalli, de la Societat de Missions Africanes, que havia…

18 octubre 2020

@IgnasiMiranda

Comparteix
El Papa ha expressat aquest diumenge la seva alegria per l'alliberament del sacerdot i religiós Pierluigi Maccalli, de la Societat de Missions Africanes, que havia estat segrestat ara fa dos anys a Níger. Ha estat al final de la pregària de l'Àngelus, coincidint també amb la Jornada Mundial de les Missions, el DOMUND. En aquest missatge conclusiu, Francesc ha recordat també els pescadors retinguts a Líbia. Ha expressat en forma de pregària el seu desig "que puguin tornar a reunir-se aviat amb les seves famílies". El pontífex ha demanat "que les converses que s'estan produint a nivell internacional, amb la finalitat que siguin rellevants per al futur de Líbia, siguin el camí per acabar amb qualsevol forma d'hostilitat i fomentar el diàleg que porti a la pau, l'estabilitat i la unitat al país".

I en recordar aquest Diumenge Mundial de la Propagació de la Fe, amb el lema "Aquí em teniu, envieu-me!", el pontífex ha comentat un altre atribut per als missioners, el de "teixidors de la fraternitat", que surt en el seu missatge per a aquest dia. El Sant Pare ha destacat que "la paraula 'teixidors' és bonica, perquè els missioners i les missioneres que sembren l'evangeli en el gran camp de món, entre ells molts sacerdots, laics i laiques i en general homes i dones consagrats, estan cridats especialment a construir la fraternitat".

"Jesús ensenya a fugir de la hipocresia i ser ciutadans honestos"

D'altra banda, el bisbe de Roma ha comentat l'evangeli d'aquest diumenge XXIX durant l'any, un fragment que relata la sàvia resposta de Jesús a la pregunta dels seus adversaris sobre la "licitud de pagar tributs al Cèsar". El Papa ha explicat que "el Mestre, amb les seves paraules, ens ensenya a ser ciutadans honestos i se situa per sobre de la polèmica, perquè reconeix que s'ha de pagar el tribut al Cèsar, la imatge del qual es troba sobre la moneda, però sobretot recorda que cada persona porta en ella mateixa una altra imatge, la de Déu".

En aquest punt, Francesc ha destacat que, d'aquesta sentència del Senyor, "no només hi ha el criteri per a la distinció entre l'esfera política i la religiosa, sinó que en sorgeixen també orientacions clares per a la missió dels creients de tots els temps, incloent-hi nosaltres avui". Igualment ha recordat que la gran missió dels cristians és "parlar de Déu i ser testimonis d'ell davant dels homes i les dones del temps present". En la mateixa línia, el pontífex ha fet una crida general a "esforçar-se amb humilitat i amb valor, donant la pròpia contribució a l'edificació de la civilització de l'amor, en la qual regnen la justícia i la fraternitat".

Més actualitat

CULTURA

Jorge Juan Morata: "La cultura dona esperança i sentit a la vida"

El tenor ens explica la seva experiència com a solista a 'Messiah' al Teatre de Sarrià

3 febrer 2026

Redacció

TECNOLOGIA

La UPC reclama titulacions públiques de recerca i innovació audiovisual

Barcelona es converteix aquesta setmana en el punt neuràlgic de la innovació audiovisual amb la celebració de la Fira ISE

3 febrer 2026

Redacció

ENTREVISTES

ESPORTS

Joan Solé: "La gent que es desplaça, viu pel Barça"

El periodista, comunicador i impulsor de Cultura de Grada, Joan Solé acaba de publicar el llibre 'El Barça, la nostra vida'

2 febrer 2026

Redacció