En directe

El Matí a Ràdio Estel

PAPA FRANCESC

El Papa diu que la Bíblia hauria de ser com el mòbil

Francesc ha animat aquest diumenge tothom a "familiaritzar-se amb la Bíblia mitjançant la lectura freqüent, la meditació i l'assimilació. Ha estat en meditar, abans de…

5 març 2017

@IgnasiMiranda

Comparteix

Francesc ha animat aquest diumenge tothom a "familiaritzar-se amb la Bíblia mitjançant la lectura freqüent, la meditació i l'assimilació. Ha estat en meditar, abans de la pregària de l'Àngelus, sobre l'Evangeli del primer diumenge de Quaresma que cada any presenta l'episodi de les temptacions de Jesús al desert. El Papa, només unes hores abans d'iniciar els seus exercicis espirituals de Quaresma amb la Cúria Romana, ha afirmat que, en aquest temps de 40 dies, "tots estem convidats a seguir les petjades de Jesús i a afrontar la batalla espiritual contra el maligne amb la força de la Paraula de Déu".

Per explicar aquesta crida que rebem com a cristians, el pontífex ha preguntat, a les desenes de milers de persones que omplien la Plaça de Sant Pere del Vaticà, "què passaria si tractéssim la Bíblia com tractem al nostre telèfon mòbil, és a dir, si la portéssim sempre amb nosaltres, si tornéssim a buscar-la quan ens la deixem a casa, si l'obríssim diverses vegades al dia i si llegíssim tots els missatges que conté". El Sant Pare ha admès que és "una comparació paradoxal" però que "fa reflexionar" perquè, de fet, "si tinguéssim la Paraula de Déu sempre al cor, no hi hauria cap temptació que ens pogués allunyar de Déu, com tampoc cap obstacle que pogués desviar-nos del camí del bé"

Exercicis espirituals.

Tot just poques hores després d'aquest Àngelus, a les 18.00 hores d'aquest diumenge, el Papa i la Cúria han començat els exercicis espirituals de Quaresma, amb el tema de "la Passió, mort i resurrecció de Jesús segons l'Evangeli de Sant Mateu". Es fan fins divendres a la "Casa del Diví Mestre" de la localitat italiana d'Ariccia, a prop de Roma, i són guiats pel sacerdot franciscà, Giulio Michelini. Durant aquest període, com és habitual, queden suspeses totes les audiències del Sant Pare, incloent-hi l'Audiència General del dimecres 8 de març.

El Predicador dels Exercicis, el sacerdot i professor l'Institut Teològic d'Assís Giulio Michelini, proposa per a les meditacions quaresmals, "una lectura existencial i espiritual dels passatges evangèlics, per aprendre a quedar-se amb Jesús". Les reflexions inclouen una Introducció i nou meditacions, precedides per la Missa matinal, seguides de moments de pregària i silenci que s'acabaran el proper divendres amb l'adoració eucarística.

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

Els secrets de l'himne 'Alza la mirada': "Érem un centenar de persones que no sabíem res"

Els cantants van assistir al dia de la gravació sense saber de què tractava la trobada i es van aprendre la cançó al moment

1 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Mò Bertran: "Totes les famílies tenen els seus secrets"

Mò Bertran

Parlem amb la Mò Bertran sobre 'Mai més serà dimecres', la seva novel·la que comença en un notari i acaba tocant-nos el cor

1 juny 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga, directora d''El Matí a Ràdio Estel', copresentarà la vetlla a l'Estadi Lluís Companys

Raga copresentarà l'acte juntament amb el col·laborador Xavier Pérez Esquerdo entre les 18 i les 20 h

29 maig 2026

Redacció