En directe

El Matí a Ràdio Estel

VATICÀ

El Papa fa una crida a la santedat

El papa Francesc fa un crida a la santedat en el món actual i recorda les benaurances com el camí “a contracorrent” que proposa Jesús…

Publicat: 09/04/2018 14:26 Actualitzat: 13/10/2021 20:30

Comparteix

El papa Francesc fa un crida a la santedat en el món actual i recorda les benaurances com el camí “a contracorrent” que proposa Jesús per ser un bon cristià.

És el missatge de l’exhortació apostòlica Gaudete et exsultate, la tercera del seu pontificat.

El document pontifici està dividit en cinc capítols: “La crida a la santedat”; “Dos enemics subtils de la santedat”; “A la llum del Mestre”; “Algunes notes de la santedat en el món actual” i “Combat, vigilància i discerniment”.

El text del Papa no és un tractat acadèmic o doctrinal sobre la santedat, sinó que té com a objectiu “fer ressonar un cop més la crida a la santedat, procurant encarnar-la en el context actual amb els seus riscos, desafiaments i oportunitats”.

El primer capítol és una crida concreta a la santedat i sosté que és “tan diversa com la humanitat”. Després de subratllar que “tots hi estem cridats”, destaca que la santedat creix a través de gestos petits: “Rebutjant les crítiques, escoltant amb paciència i amor, adreçant una paraula amable a una persona pobra.”

En el segon apartat adverteix sobre el gnosticisme i el pel·lagianisme, als quals considera “enemics subtils” i “falsificacions” de la santedat, mentre que en el tercer descriu cadascuna de les benaurances.

Francesc alerta sobre “algunes ideologies enganyoses que ens porten a separar aquestes exigències de l’Evangeli de la seva relació personal amb el Senyor, convertint així el cristianisme en una mena d’ONG, extraient-li aquesta mística lluminosa que tan bé van viure i manifestar els sants”.

El capítol quart assenyala cinc grans expressions d’amor a Déu i al proïsme, que considera “importants” a la llum d’alguns perills i limitacions presents en la cultura actual: “Perseverança, paciència i mansuetud”, “Alegria i sentit de l’humor”, “Audàcia i fervor”, “En comunitat” i “En pregària constant”

En el cinquè i darrer capítol, el Papa subratlla els conceptes combat, vigilància i discerniment.

En trobareu un resum en català a la web de la Conferència Episcopal Tarraconense.

Més actualitat

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Hèctor Claramunt i Mònica Pérez: "No cal anar a deprimir-se sempre al cinema"

Hèctor Claramunt

Parlem amb el director i guionista Hèctor Claramunt i l'actriu Mònica Pérez sobre 'Escape Room 2', la seqüela de l'èxit teatral fet pel·lícula

13 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ESGLÉSIA MÓN

PAPA LLEÓ

El papa Lleó XIV serà intervingut per extirpar-li un nòdul al pulmó

Davant d’aquest ingrés, s'han cancel·lat totes les audiències del pontífex fins dimarts que ve dia 20 d'octubre

13 octubre 2026

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Àngel Miret: "La majoria de nosaltres som àngels i dimonis alhora"

Àngel Miret

Parlem amb l'advocat Àngel Miret sobre la seva segona novel·la, titulada 'La rebel·lió de l’àngel guardià'

9 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,