En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

El papa Francesc clausura el Sínode dels Joves amb una solemne missa al Vaticà

ElSínode dels Joves, que va començar el 3 d’octubre i ha reunit a Roma bisbes detot el món durant tres setmanes, va finalitzar el 28…

29 octubre 2018

Redacció

Comparteix

ElSínode dels Joves, que va començar el 3 d’octubre i ha reunit a Roma bisbes detot el món durant tres setmanes, va finalitzar el 28 d’octubre passat amb lamissa de clausura presidida pel papa Francesc a la basílica de Sant Pere delVaticà. El Papa va aprofitar l’homilia per fer una última reflexió sobre elstres pilars que s’han treballat aquestes setmanes al Sínode: l’escolta, l’acompanyament,i el testimoni; i va explicar quina és la seva importància. 

Pelque fa a l’escolta, el Pontífex va fer una crida a “escoltar amb amor, ambpaciència, com fa Déu amb nosaltres amb les nostres oracions”, i va recordartambé la importància de l’apostolat de l’oïda: “Escoltar, abans de parlar.”

Enrelació amb l’acompanyament, Francesc va explicar que l’acompanyament “ésessencial per la transmissió de la fe”, i va avisar de la temptació de“rentar-se les mans” davant del sofriment del pròxim: “Nosaltres, en canvi,volem imitar a Jesús, i com ell feia embrutar-nos les mans.”

Peracabar, el Papa va parlar del tercer pilar, el testimoni, i va encoratjar totsels cristians a portar el missatge de Jesús a tothom: “No és cristià esperarque els germans que estiguin buscant truquin a la nostra porta; haurem d’anaron estan ells, no portant-nos a nosaltres mateixos, sinó a Jesús”.

Abansde finalitzar la missa de clausura, el cardenal Lorenzo Balsidessi va llegir unacarta dedicada als joves d’arreu del món, escrita en nom de tots els paressinodals, en la qual els va animar a seguir perseverant en el camí de fe,superant els obstacles que puguin trobar durant la vida: “Que les nostresdebilitats no us desanimin, i que els pecats no siguin causa de perdre la vostraconfiança. L’Església i el món necessiten urgentment el vostre entusiasme. Souel present, i sereu el futur més lluminós”.

Més actualitat

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Leticia Soberón: "El papa Lleó XIV està curat d’espants"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Leticia Soberón, membre del Dicasteri de Comunicació del Vaticà

9 maig 2025

Redacció

PAPA FRANCESC

RELIGIÓ

VATICÀ

Oriol Junqueras: "L'església busca consolidar la seva influència a tot el món"

El líder d'ERC, Oriol Junqueras, atenent els mitjans a la Fira d'Abril de Barcelona

Entrevista a Oriol Junqueras, historiador vaticanista i president d’ERC

9 maig 2025

Redacció

Sense categoria

Manuel Manonelles: "El col·legi de cardenals ha fet un cop de puny damunt la taula"

Manuel Manonelles: "El col·legi de cardenals ha fet un cop de puny damunt la taula"

Entrevista a Manuel Manonelles, analista, expert en relacions internacionals i professor associat de Relacions Internacionals de Blanquerna URL

9 maig 2025