En directe

El rosari

RÀDIO ESTEL

El Papa Francesc elimina el secret pontifici

El Papa ha complert aquest 17 de desembre 83 anys.Coincidint amb aquest aniversari, Francesc va emetre un decret que, en paraules de Salvador Aragonès, estableix…

Publicat: 19/12/2019 13:24 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
El Papa ha complert aquest 17 de desembre 83 anys.Coincidint amb aquest aniversari, Francesc va emetre un decret que, en paraules de Salvador Aragonès, estableix que “queda suspès el secret pontifici en els casos d’abusos sexuals” i que, a efectes pràctics, suposa que “tots els casos que hi ha de pederàstia o d’altres de component sexual, el Sant Pare ho deixa tot, en dissoltre el secret pontifici, en mans de la justícia civil”.
Salvador Aragonès, en declaracions al programa 'A primera hora' de Ràdio Estel, ha dit que aquests sis anys i mig del pontificat de Francesc “han estat molt plens” i que, en aquest període, “l’Església s’ha obert més als fidels”. Preguntat per l’anterior pontificat, el peridoista ha opinat que, “mentre Benet XVI era un teòleg, filòsof i intel·lectual de primera línia mundial, Francesc és un home d’acció que ha renovat la pastoral i s’ha apropat més a la societat”.
D’altra banda, Salvador Aragonès ha destacat que “els tres sínodes han estat esdeveniments cabdals del pontificat de Francesc” i ha comentat que “el Sínode Panamazònic ha estat especialment important de cara a l’ecologia de l’Amazònia, a la defensa dels drets dels indígenes i a la justícia social de tot arreu i que, per tant, no ha estat un cas intranscendent”. Finalment ha comentat que això ha significat “un reconeixement explícit i un suport a la cultura” dels pobles i les ètnies d'aquelles terres americanes.
Pots escoltar tota l’entrevista AQUÍ.

Més actualitat

SEGURETAT DIGITAL

SOCIETAT

Bruno Pérez Juncá: «Som molt vulnerables davant la dependència tecnològica de la societat»

El divulgador en ciberseguretat alerta que els atacs als sistemes de refrigeració dels supermercats europeus evidencien la importància de mantenir els dispositius actualitzats i reforçar la protecció de les xarxes.

3 novembre 2026

Redacció, 

INTERNACIONAL

Víctor Horcasitas, director de Metropolitan: "Trump està perdent el control del seu partit"

Els Estats Units es juguen el futur més immediat dels dos darrers anys del mandat de Trump en les eleccions de 'midterm'

3 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Lali BeGood: "Tots els festivals haurien de tenir proposta familiar"

Lali BeGood

Parlem amb la cantautora de kindie rock Lali BeGood sobre el seu nou àlbum 'Quan ningú ens mira' on també participen les seves filles

3 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco,