En directe

Trotamundos

RÀDIO ESTEL

El papa Francesc rebrà a l’Arxiconfraria de la Cinta de Tortosa al Vaticà

Aquest divendres 12 d’abril, la Reial Arxiconfraria de Nostra Senyora de la Cinta de Tortosa serà rebuda al Vaticà pel papa Francesc. En una entrevista…

11 abril 2019

Comparteix
Aquest divendres 12 d’abril, la Reial Arxiconfraria de Nostra Senyora de la Cinta de Tortosa serà rebuda al Vaticà pel papa Francesc. En una entrevista al programa A Primera Hora de Ràdio Estel, el responsable del viatge a Roma i membre de l’arxiconfraria, Luis Javier Muñoz, ha explicat que divendres traslladaran a Francesc “l’alegria de ser membres de l’Església catòlica i de formar part de l’Arxiconfraria de Nostra Senyora de la Cinta”.
L’expedició que viatjarà a veure al Papa estarà formada per prop d’un centenar de persones encapçalada pel Primer Majordom, Josep Maria Utgés, i presidida pel bisbe de la diòcesi, Enrique Benavent i l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé. Entre els actes d’aquesta visita, aquest divendres se celebrarà una missa al Vaticà presidida pel bisbe de Tortosa.  
L’entitat compleix aquest any els 400 anys de la seva fundació. Coincidint amb aquesta efemèride, Francesc va atorgar l’Any Jubilar a la Diòcesi de Tortosa i la Generalitat de Catalunya, la Creu de Sant Jordi. La Reial Arxiconfraria de Nostra Senyora de la Cinta de Tortosa és una associació pública de fidels constituïda a l’empara del Codi de Dret Canònic, i que té com a propòsits el manteniment i impuls del culte de la Mare de Déu de la Cinta. Una entitat, segons Luis Javier Muñoz, “oberta a tothom”. D’altra banda, Muñoz ha assegurat que “l’entitat ha col·laborat perquè a Tortosa la Mare de Déu de la Cinta es converteixi en un senyal d’identitat de la ciutat amb independència de la religió”.
Aquest dimecres al programa A Primera Hora també ha parlat el jurista i professor de l’ISCREB, Eulogi Broto, sobre l’actualitat en clau política. També hi hagut una nova edició de Remeis de Frare, amb fra Valentí Serra, i el politòleg Xavier Torrens ha repassat el resultat de les eleccions a Israel. 
Pots tornar a escoltar el programa AQUÍ

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Bernat Quintana i Diego Braguinsky: "L'ambient d'una companyia és clau per a la complicitat a escena"

Bernat Quintana i Diego Braguinsky

Parlem amb els actors Bernat Quintana i Diego Braguinsky sobre 'La ratonera', actualment al Teatre Apolo de Barcelona, dirigida per Ignasi Vidal

10 abril 2026

Redacció

ENTREVISTES

Alberto Gómez: "Escriure una carta a mà és terapèutic"

L'editor de 'Cartes d'amor' destaca els grans beneficis i emocions que desperten les cartes escrites a mà

10 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Chantal Aimée: "Si féssim boicot a marques pro-Israel en massa, tindria un pes"

Chantal Aimée

Parlem amb l'actriu Chantal Aimée sobre l'obra 'Retorn a Haifa' de l'escriptor Ghassan Kanafani, actualment representada al Heartbreak Hotel

9 abril 2026

Redacció