En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

El papa Francesc rebrà a l’Arxiconfraria de la Cinta de Tortosa al Vaticà

Aquest divendres 12 d’abril, la Reial Arxiconfraria de Nostra Senyora de la Cinta de Tortosa serà rebuda al Vaticà pel papa Francesc. En una entrevista…

11 abril 2019

Comparteix
Aquest divendres 12 d’abril, la Reial Arxiconfraria de Nostra Senyora de la Cinta de Tortosa serà rebuda al Vaticà pel papa Francesc. En una entrevista al programa A Primera Hora de Ràdio Estel, el responsable del viatge a Roma i membre de l’arxiconfraria, Luis Javier Muñoz, ha explicat que divendres traslladaran a Francesc “l’alegria de ser membres de l’Església catòlica i de formar part de l’Arxiconfraria de Nostra Senyora de la Cinta”.
L’expedició que viatjarà a veure al Papa estarà formada per prop d’un centenar de persones encapçalada pel Primer Majordom, Josep Maria Utgés, i presidida pel bisbe de la diòcesi, Enrique Benavent i l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé. Entre els actes d’aquesta visita, aquest divendres se celebrarà una missa al Vaticà presidida pel bisbe de Tortosa.  
L’entitat compleix aquest any els 400 anys de la seva fundació. Coincidint amb aquesta efemèride, Francesc va atorgar l’Any Jubilar a la Diòcesi de Tortosa i la Generalitat de Catalunya, la Creu de Sant Jordi. La Reial Arxiconfraria de Nostra Senyora de la Cinta de Tortosa és una associació pública de fidels constituïda a l’empara del Codi de Dret Canònic, i que té com a propòsits el manteniment i impuls del culte de la Mare de Déu de la Cinta. Una entitat, segons Luis Javier Muñoz, “oberta a tothom”. D’altra banda, Muñoz ha assegurat que “l’entitat ha col·laborat perquè a Tortosa la Mare de Déu de la Cinta es converteixi en un senyal d’identitat de la ciutat amb independència de la religió”.
Aquest dimecres al programa A Primera Hora també ha parlat el jurista i professor de l’ISCREB, Eulogi Broto, sobre l’actualitat en clau política. També hi hagut una nova edició de Remeis de Frare, amb fra Valentí Serra, i el politòleg Xavier Torrens ha repassat el resultat de les eleccions a Israel. 
Pots tornar a escoltar el programa AQUÍ

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Cesc Cornet: "Escric a les 5 del matí, perquè necessito silenci absolut"

L'escriptor presenta la seva nova novel·la negra, 'Les ombres que ens acompanyen', editat per Columna

3 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Clara Mir i Jordi Llovet: "Una sala d'assaig és a vegades vulnerable i altres empoderant"

Clara Mir i Jordi Llovet

Parlem amb els actors Clara Mir i Jordi Llovet sobre 'La Nit de les Tríbades', obra del suec Per Olov dirigida per Oriol Broggi, ara al Teatre Sarrià

3 març 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Comissions Obreres denuncia que les condicions dels treballadors del MWC "no són del segle XXI"

El sindicat assegura que al Mobile World Congress "no tot són flors i violes" i que els treballadors en pateixen les conseqüències

2 març 2026

Redacció