En directe

Fórmula Estel

VATICÀ

El papa Francesc rep Aung San Suu Kyi

El papa Francesc ha rebut la líder de l´oposició birmana Aung San Suu Kyi, en una trobada que el portaveu vaticà, Federico Lombardi, ha qualificat…

28 octubre 2013

AsiaNews

Comparteix

El papa Francesc ha rebut la líder de l´oposició birmana Aung San Suu Kyi, en una trobada que el portaveu vaticà, Federico Lombardi, ha qualificat de ´´cordialíssima i de gran sintonia´´ i la Nobel de la Pau.

La mateixa Suu Kyi, líder de la Lliga Nacional per la Democràcia, ha afirmat que el Bisbe de Roma ´´m´ha dit que les emocions com l´odi i la por disminueixen la vida i el valor de les persones´´. En aquest sentit, ´´hem de valorar l´amor i la comprensió per millorar la vida dels pobles´´.

La trobada entre el Pontífex i Suu Kyi també ha estat motiu d´alegria per als catòlics birmans. Així ho ha afirmat l´arquebisbe de Yangun, Mons. Charles Bo, segons el qual la líder pot tenir ´´un rol de primer pla en el context del diàleg interreligiós´´ i ´´disminuir les violències entre budistes i musulmans a Myanmar´´.

El bisbe Bo també ha assegurat que la trobada ha estat per als dos ´´font d´entusiasme i d´estímul´´. El prelat ha recordat la profunda ´´humanitat´ del Papa argentí, element de ´´força i de guia per a la líder de la Lliga Nacional per la Democràcia´´.

Segons l´arquebisbe de Yangun, els catòlics birmans, sacerdots, religiosos i laics, tenen una gran estimació per Suu Kyi i li donen tot el suport. I afegeix: ´´Després d´haver travessat un túnel fosc i llarg de 50 anys de repressions violentes, ara ha sorgit per a ella un nou matí i ella és l´única persona creïble avui i una gran guia per al país.´´

Aung San Suu Kyi ha arribat per primer cop a Itàlia, en el context d´una gira europea, durant la qual ha recollit a Estrasburg el Premi Sájarov, que li va ser concedit fa 23 anys.

Més actualitat

MOBILITAT

SOCIETAT

'Dignitat a les Vies' retreu que l'empresa mixta de Rodalies ha restringit les comunicacions amb els usuaris i plataformes

Anna Gómez, portaveu de la plataforma, lamenta que el servei de Rodalies continua acumulant retards en els trens

18 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Edu Lloveras i Marc Rodríguez: "La gent gran sosté encara ara les platees del teatre"

Edu Lloveras i Marc Rodríguez

Parlem amb Edu Lloveras i Marc Rodríguez sobre 'La Promesa', la nova comèdia del Teatre Borràs de Yago Alonso i Silvia Navarro

18 juny 2026

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

HABITATGE

“Una tireta, no una solució”: Càritas alerta de la cronificació dels allotjaments d’urgència

Unes 3.300 persones viuen actualment en aquesta situació, moltes d’elles durant més de sis mesos per la manca d’accés a un habitatge digne

17 juny 2026

Redacció