En directe

La Missa de cada dia

VATICÀ

El papa Francesc rep Aung San Suu Kyi

El papa Francesc ha rebut la líder de l´oposició birmana Aung San Suu Kyi, en una trobada que el portaveu vaticà, Federico Lombardi, ha qualificat…

Publicat: 28/10/2013 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:32 per AsiaNews

Comparteix

El papa Francesc ha rebut la líder de l´oposició birmana Aung San Suu Kyi, en una trobada que el portaveu vaticà, Federico Lombardi, ha qualificat de ´´cordialíssima i de gran sintonia´´ i la Nobel de la Pau.

La mateixa Suu Kyi, líder de la Lliga Nacional per la Democràcia, ha afirmat que el Bisbe de Roma ´´m´ha dit que les emocions com l´odi i la por disminueixen la vida i el valor de les persones´´. En aquest sentit, ´´hem de valorar l´amor i la comprensió per millorar la vida dels pobles´´.

La trobada entre el Pontífex i Suu Kyi també ha estat motiu d´alegria per als catòlics birmans. Així ho ha afirmat l´arquebisbe de Yangun, Mons. Charles Bo, segons el qual la líder pot tenir ´´un rol de primer pla en el context del diàleg interreligiós´´ i ´´disminuir les violències entre budistes i musulmans a Myanmar´´.

El bisbe Bo també ha assegurat que la trobada ha estat per als dos ´´font d´entusiasme i d´estímul´´. El prelat ha recordat la profunda ´´humanitat´ del Papa argentí, element de ´´força i de guia per a la líder de la Lliga Nacional per la Democràcia´´.

Segons l´arquebisbe de Yangun, els catòlics birmans, sacerdots, religiosos i laics, tenen una gran estimació per Suu Kyi i li donen tot el suport. I afegeix: ´´Després d´haver travessat un túnel fosc i llarg de 50 anys de repressions violentes, ara ha sorgit per a ella un nou matí i ella és l´única persona creïble avui i una gran guia per al país.´´

Aung San Suu Kyi ha arribat per primer cop a Itàlia, en el context d´una gira europea, durant la qual ha recollit a Estrasburg el Premi Sájarov, que li va ser concedit fa 23 anys.

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga