En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

El papa Francesc s’interessa pel Concurs Bíblic i l’impulsa per tot el món

Segons ha informat Míriam Díez, directora del’Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura, a través d’unarticle publicat al portal Aleteia.org, el Concurs Bíblic, que va…

5 febrer 2019

Redacció

Comparteix

Segons ha informat Míriam Díez, directora del’Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura, a través d’unarticle publicat al portal Aleteia.org, el Concurs Bíblic, que va començar el1986 a Terrassa, és actualment una de les iniciatives de referència per a lesescoles cristianes de les comunitats d’Espanya. I és que des de fa més d’unadècada, cada any més de 60.000 joves participen activament en aquest concurs,amb la intenció de conèixer la Paraula de Déu. Aquestes xifres, que fins arahan estat delimitades geogràficament a l’Estat espanyol, fan un total acumulatde més d’un milió i mig de participants en deu anys.

Com explica Míriam Díez, aquest poder de convocatòria haa fet que fins i tot el papa Francesc s’interessés per la iniciativa, i ara lavulgui traslladar a més països: “La seva força ha aconseguit que el Papa s’hagiinteressat per aquesta idea i ha demanat als seus impulsors que ajudin a fer-lacréixer a altres llocs del món.” D’aquesta manera, com exposa la mateixadirectora de l’Observatori Blanquerna, s’aconseguirà “motivar més nens i nenesperquè interactuïn amb una frase-tema de la Bíblia cada any, a través d’untreball personal en format concurs”. Mostra d’aquest interès del Papa pel concurs, el que vacomençar com un concurs d’àmbit català, s’expandirà properament en una primeraetapa pel continent americà.

34a edició del Concurs Bíblic a Catalunya

A Catalunya, on es va crear el concurs de la mà de laFederació de Cristians de Catalunya, el Concurs Bíblic arriba aquest any a laseva 34a edició, i repartirà més de 300 premis entre els participants, que esdividiran per nivells d’edat i diverses modalitats, com per exemple redacció,pintura, o dibuix, entre d’altres.

El lema per a aquesta edició és la cita bíblica “Notinguis por, estic amb tu”, del profeta Isaïes (Is 43,5), i els treballs espodran presentar fins al 15 de febrer. Les inscripcions es poden realitzar através dels mateixos centres escolars, que cada curs ajuden els organitzadorsdel concurs en el seu objectiu: apropar la Bíblia a les noves generacions.

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Ivan Labanda: "L'èxit dels musicals a Barcelona és molt variable"

Ivan Labanda

Parlem amb l’actor Ivan Labanda sobre 'Tootsie', l’adaptació musical de la pel·lícula estatunidenca que es representa al Teatre Apolo

18 novembre 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Les claus de les reunions per al finançament autonòmic

L'economista Albert Sagués considera que cal definir com serà la liquidació de l'Estat després de la recaptació d'impostos

18 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Nota del Capítol de la Catedral de Barcelona

Aclariment de l'Hospital de Sant Pau al Capítol de la Catedral de Barcelona sobre les informacions que aquest centre hospitalari practicaria avortaments

17 novembre 2025

Redacció