En directe

Missa de la Mare de Déu de la Mercè

PAPA FRANCESC

El Papa publica noves normes de transparència i gestió al Vaticà

S’acaba de publicar una Carta Apostòlica en forma de Motu proprio en què el Papa regula la transparència, el control i la concurrència en els…

Publicat: 01/06/2020 19:55 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
S’acaba de publicar una Carta Apostòlica en forma de Motu proprio en què el Papa regula la transparència, el control i la concurrència en els procediments d'adjudicació de contractes públics de la Santa Seu i de l'Estat de la Ciutat de Vaticà. Francesc explica que, "per permetre una gestió més eficaç dels recursos”, ha decidit “aprovar un conjunt de normes” destinades a afavorir aquestes qüestions. És tot un corpus normatiu per als diversos ens vaticans. Amb aquest Motu Proprio, el pontífex vol "establir els principis generals i delinear un procediment únic en la matèria, mitjançant una normativa vàlida per a la Cúria Romana, per a les Institucions vinculades administrativament a la Santa Seu, per a la Governació de l'Estat i també per a les altres persones jurídiques públiques canòniques".
El Sant Pare constata la necessitat d'una administració fidel i honesta, planteja una millor gestió dels recursos de la Santa Seu, estableix mecanismes per reduir considerablement el perill de corrupció i s’acull a les millors normes i pràctiques desenvolupades per la Comunitat internacional. El president del Tribunal del Vaticà, Giuseppe Pignatone, ha destacat que el Motu proprio de el Papa Francesc pretén també "aconseguir importants estalvis de costos i una gestió eficient dels recursos. Per la seva banda, el rector de la Pontifícia Universitat Lateranense, Vincenzo Buonomo, ha subratllat que" les noves normes són un avís per redescobrir allò important i urgent ".
Missatge per a la Jornada Missionera Mundial 2020
D'altra banda, el Papa assegura, en el missatge per a la Jornada Missionera Mundial d’aquest any, que “aquest temps actual interpel·la l’Església”. L’escrit, fet públic ahir amb el títol “Aquí em teniu, envieu-me”, una frase de la vocació profètica d’Isaïes, subratlla el lligam entre l’Esperit Sant i la missió de l’Església. Francesc recorda que, en el context de la pandèmia, els homes i dones del món són cridats especialment a “remar junts”, i que “Déu vol arribar a tothom amb el seu amor”.
El pontífex reitera les paraules que va pronunciar el 27 de març passat, en una plaça de Sant Pere buida, on va descriure la desorientació general de la humanitat colpida pel Covid-19, una situació semblant a la viscuda pels deixebles de Jesús en una inesperada i furiosa tempesta al mar de Galilea quan anaven en barca. La Jornada Missionera Mundial serà aquest any el proper 18 d’octubre, penúltim diumenge del mes que l’Església dedica sempre a les missions.
Es pot escoltar AQUÍ (minut 23') l'última edició de DIARI DEL PAPA

Més actualitat

ENTREVISTES

SOCIETAT

Maixabel Lasa: "Si no respectes qui pensa diferent, no pot haver-hi convivència"

Maixabel Lasa

Parlem amb la Maixabel Lasa, vídua de l’exgovernador civil de Guipúscoa, Juan María Jáuregui, assassinat per ETA l'any 2000

24 setembre 2026

Glòria Romero

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Herzog: "Crec que estem en el millor moment de la música de la història"

Després de 'Disco de Oro' i l'èxit d''Et prometo', arriba el segon disc d'estudi d'Ivan Herzog, 'Disco de Cristal'.

24 setembre 2026

Joan Trias

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "Els mercedaris de seguida guanyen prestigi i la seva patrona, molt estimada"

L'autor del llibre 'El patronatge de la Mare de Déu de la Mercè' destaca el suport popular en l'oficialitat de la seva festivitat

23 setembre 2026

Carme Munté

Guillem Andrés