En directe

La Missa de cada dia

PAPA FRANCESC

El Papa publica noves normes de transparència i gestió al Vaticà

S’acaba de publicar una Carta Apostòlica en forma de Motu proprio en què el Papa regula la transparència, el control i la concurrència en els…

1 juny 2020

@IgnasiMiranda

Comparteix
S’acaba de publicar una Carta Apostòlica en forma de Motu proprio en què el Papa regula la transparència, el control i la concurrència en els procediments d'adjudicació de contractes públics de la Santa Seu i de l'Estat de la Ciutat de Vaticà. Francesc explica que, "per permetre una gestió més eficaç dels recursos”, ha decidit “aprovar un conjunt de normes” destinades a afavorir aquestes qüestions. És tot un corpus normatiu per als diversos ens vaticans. Amb aquest Motu Proprio, el pontífex vol "establir els principis generals i delinear un procediment únic en la matèria, mitjançant una normativa vàlida per a la Cúria Romana, per a les Institucions vinculades administrativament a la Santa Seu, per a la Governació de l'Estat i també per a les altres persones jurídiques públiques canòniques".
El Sant Pare constata la necessitat d'una administració fidel i honesta, planteja una millor gestió dels recursos de la Santa Seu, estableix mecanismes per reduir considerablement el perill de corrupció i s’acull a les millors normes i pràctiques desenvolupades per la Comunitat internacional. El president del Tribunal del Vaticà, Giuseppe Pignatone, ha destacat que el Motu proprio de el Papa Francesc pretén també "aconseguir importants estalvis de costos i una gestió eficient dels recursos. Per la seva banda, el rector de la Pontifícia Universitat Lateranense, Vincenzo Buonomo, ha subratllat que" les noves normes són un avís per redescobrir allò important i urgent ".
Missatge per a la Jornada Missionera Mundial 2020
D'altra banda, el Papa assegura, en el missatge per a la Jornada Missionera Mundial d’aquest any, que “aquest temps actual interpel·la l’Església”. L’escrit, fet públic ahir amb el títol “Aquí em teniu, envieu-me”, una frase de la vocació profètica d’Isaïes, subratlla el lligam entre l’Esperit Sant i la missió de l’Església. Francesc recorda que, en el context de la pandèmia, els homes i dones del món són cridats especialment a “remar junts”, i que “Déu vol arribar a tothom amb el seu amor”.
El pontífex reitera les paraules que va pronunciar el 27 de març passat, en una plaça de Sant Pere buida, on va descriure la desorientació general de la humanitat colpida pel Covid-19, una situació semblant a la viscuda pels deixebles de Jesús en una inesperada i furiosa tempesta al mar de Galilea quan anaven en barca. La Jornada Missionera Mundial serà aquest any el proper 18 d’octubre, penúltim diumenge del mes que l’Església dedica sempre a les missions.
Es pot escoltar AQUÍ (minut 23') l'última edició de DIARI DEL PAPA

Més actualitat

RÀDIO ESTEL

El Sorteig de Nadal de la Loteria Nacional, a Ràdio Estel

El Matí a Ràdio Estel dedica una programació especial del Sorteig de la Loteria Nacional d'aquest dilluns 22 de desembre

19 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Dafnis Balduz i Míriam Iscla: "Està bé entendre tothom, però hi ha línies que no es poden travessar"

Els actors protagonitzen 'Honestedat' al Teatre Akadèmia, on el debat és l'element principal entre els dos personatges

19 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras: "Si mantenim l'essència pura del teatre, acabarà sent un element revolucionari"

L'actor protagonitza 'Ai! La misèria ens farà feliços', la darrera estrena del Teatre Lliure dirigida per Gabriel Calderón

18 desembre 2025

Redacció