En directe

La Caravana

PAPA FRANCESC

El Papa qualifica "l'aliança" de pont amb els jueus

Francesc ha rebut aquest dijous el rabí Abraham Skorka, amb motiu de la presentació d'una edició especial de la Torà, i també una representació del…

23 febrer 2017

@IgnasiMiranda

Comparteix
Francesc ha rebut aquest dijous el rabí Abraham Skorka, amb motiu de la presentació d'una edició especial de la Torà, i també una representació del grup editorial que l'ha feta possible. El Papa ha dit que «Sant Joan Pau II ja va definir la Torà com ensenyament viu del Déu viu que manifesta l'amor patern i visceral de Déu, un amor fet de paraules i de gestos concrets, un amor que es converteix en aliança». En aquesta línia, el pontífex ha assegurat que «precisament aquesta paraula, aliança, és rica en ressonàncies que ens fan coincidir, perquè Déu és el més gran i fidel aliat en cridar Abraham per formar d'ell un poble que es convertís en benedicció per a tots els pobles de la terra, alhora que somia amb un món en el qual els homes i les dones estiguin units a ell i, per tant, visquin en harmonia entre ells i amb la Creació».
El Sant Pare ha recordat també que, "enmig de tantes paraules humanes que lamentablement empenyen a la divisió ia la competició, les paraules divines d'aliança ens impulsen a recórrer junts els camins de bé". En un altre moment, ha comentat que «també aquesta publicació és fruit de l'aliança entre persones de diferents nacionalitats, edats i confessions religioses, que han sabut treballar juntes». Igualment Francesc ha destacat la importància "del diàleg fratern i institucional entre jueus i cristians, que ja està consolidat i és eficaç i que es referma en la col•laboració, en el respecte mutu i en la pau". Finalment ha assegurat que «aquest regal dels jueus s'insereix plenament en aquest diàleg, que no s'expressa només a través de les paraules, sinó també en els gestos», i ha dit que  «l'àmplia part introductòria, afegida al text i la nota de l'editor, subratllen aquesta actitud de diàleg, en expressar una visió cultural oberta, sintonia amb el missatge espiritual de la Torà».
Donatiu del Sant Pare a les zones italianes dels terratrèmols
D'altra banda, per indicació del Papa, l’Almoineria Apostòlica ha fet arribar fins a les zones d'Itàlia central afectades pel recent terratrèmol un equip que ha comprat als petits revenedors, fortament en dificultat a causa del sisme, productes alimentaris típics de les àrees afectades. Ho ha explicat aquest dijous, en un comunicat, la mateixa Oficina de la Santa Seu que, en nom del pontífex, canalitza la caritat amb els pobres. D'acord amb els bisbes locals, s'han localitzat alguns grups de camperols, pagesos i productors.
La nota afirma que "les empreses s'arrisquen amb una fallida a causa dels danys provocats amb el terratrèmol". L'Almoineria Apostòlica ha comprat una gran quantitat dels seus productes "amb la intenció, expressada pel Sant Pare, d'ajudar-los i estimular-los a continuar amb les seves activitats". El mateix comunicat subratlla que aquest gest sintonitza amb el Magisteri del Papa Francesc, que recorda que, "quan no es guanya el pa, es perd la dignitat". Tots els productes adquirits han estat "immediatament distribuïts a diversos menjadors caritatius de la ciutat de Roma" per a la preparació dels àpats oferts cada dia a les persones necessitades i sense llar. 
Nova denúncia: "l'escàndol de la doble vida"
I en l'homilia de la Missa matinal a la Casa de Santa Marta, el pontífex alertava davant la possibilitat "d'escandalitzar els petits amb la doble vida, perquè l'escàndol destrueix". Era la invitació del Sant Pare en la seva homilia de la Missa matinal celebrada a la Casa de Santa Marta. Francesc, a partir de l'evangeli del dia, ha assegurat que "la doble vida es produeix en seguir les passions del cor, els pecats capitals que són les ferides del pecat original", i ha posat l'exemple de "molts catòlics que diuen que van a Missa i resen, però alhora exhibeixen ofrenes en forma d'èxits econòmics i empresarials que, en realitat, són bruts".

Es pot escoltar AQUÍ l'edició de Diari del Papa corresponent a aquest dijous 23 de febrer.

Més actualitat

EDUCACIÓ

"El val escolar impulsat pel Govern no serveix perquè les famílies estalviïn diners"

Una mare fent la compra de material escolar pel nou curs, a la botiga Abacus de Barcelona

Així ho creuen des de les Associacions Federades de Famílies, (aFFaC) que opinen que el curs escolar ha començat "sense avançar en temes importants com l'educació inclusiva".

27 setembre 2023

Redacció

ABUSOS SEXUALS

Els criminòlegs calculen que només es denuncien un 5% dels casos d'agressió sexuals entre menors

Manifestació a Sant Vicenç de Castellet per denunciar la violació a una menor

El catedràtic en psicologia forense de la UB, Antonio Andrés Pueyo, creu que un càstig generalitzat "no és la millor solució" per reduir les agressions sexuals entre menors

26 setembre 2023

Redacció

Sense categoria

Santi Rodríguez: "Feijóo continuarà passi el que passi"

Santi Rodríguez: “Feijóo continuarà passi el que passi”

El secretari general del PP català admet que si la investidura de Feijóo no prospera, el millor seria una repetició electoral

25 setembre 2023

Redacció