En directe

Cocodril Club

PAPA FRANCESC

El Papa reitera la "crida a un alto el foc mundial per la pau"

El Papa ha reiterat aquest diumenge la seva "crida a un alto el foc mundial que permeti la pau i la seguretat, que són essencials…

Publicat: 19/07/2020 23:10 Actualitzat: 13/10/2021 20:28 per @IgnasiMiranda

Comparteix
El Papa ha reiterat aquest diumenge la seva "crida a un alto el foc mundial que permeti la pau i la seguretat, que són essencials per donar l'assistència humanitària necessària". Després de l'Àngelus, Francesc s'ha referit així a totes les regions on els conflictes han agreujat la difícil situació a causa de la pandèmia del Covid-19, especialment al Caucas. El pontífex ha mostrat "proximitat als qui estan afrontant la malaltia i les seves conseqüències econòmiques i socials, en aquest temps en què la pandèmia no dóna signes d'aturar-se". En aquesta línia, ha recordat "​​especialment aquelles poblacions que veuen agreujats els sofriments per les situacions de conflicte". El Sant Pare ha demanat el silenci de les armes novament "sobre la base d'una recent resolució de Consell de Seguretat de les Nacions Unides".
El bisbe de Roma ha afirmat que segueix amb preocupació l'agreujament, els dies passats, de les tensions armades a la regió del Caucas concretament entre Armènia i l'Azerbaidjan. "Us asseguro les meves pregàries per les famílies dels qui han perdut la vida durant els enfrontaments", ha comentat. Igualment ha expressat la seva "esperança que, amb el compromís de la comunitat internacional i a través del diàleg i la bona voluntat de les parts, es pugui arribar a una solució pacífica duradora que beneficiï aquestes estimades poblacions".

"Cal rebutjar el mal i buscar la salvació del malvat"

En la reflexió de la pregària mariana, el Papa ha destacat que "el qui es fixa només en els límits i els defectes dels altres no col·labora bé amb Déu, i sí que ho fa el qui sap reconèixer el bé que creix silenciosament en el camp de l'Església i de la història". Ha expressat el seu desig que "la Mare de Déu ens ajudi a comprendre i a imitar la paciència de Déu, que no vol que es perdi cap dels seus fills". En comentar l'evangeli d'aquest diumenge XVI durant l'any (Mt 13,24-43), que presenta Jesús parlant en paràboles i referint-se al blat i el jull que poden créixer junts al camp, Francesc ha assegurat que Jesús "ens presenta aquí una visió de la història en la qual, al costat de Déu, que escampa sempre i només llavor bona, hi ha un adversari que vol obstaculitzar això amb el jull".

En una actualització del missatge, el pontífex ha explicat que "sovint hem sentit que una família que estava en pau, després, va començar a fer guerra i mostrar enveges, com també que un barri que estava en pau comença a viure coses dolentes". El Sant Pare ha subratllat que "això sempre ho fa el dimoni, com aquella situació en què caiem en la temptació de criticar per destruir altres". El bisbe de Roma ha dit que "el mal ha de ser rebutjat i, alhora, els malvats són persones amb les quals cal tenir paciència, però no pas aquella tolerància hipòcrita que amaga ambigüitat, sinó la justícia mitigada per la misericòrdia". Finalment, el Papa ha recordat que l'evangeli ens presenta dues maneres de viure la història: la mirada de l'amo i la dels servents.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Edu Cárcamo (Kulunka): "El llenguatge de les màscares és poderós"

Edu Cárcamo (Kulunka)

Parlem amb Edu Cárcamo, actor i membre de Kulunka, una companyia de teatre gestual que ofereix una trilogia al Festival Grec de Barcelona

21 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano