En directe

El Matí a Ràdio Estel

PAPA FRANCESC

El Papa rep aquest dilluns el Gran Imam d'al-Azhar amb l'esperança d'enfortir el diàleg entre islam i cristianisme

El Papa rep aquest dilluns al Vaticà el Gran Imam d'al-Azhar, la cèlebre universitat sunnita del Caire. La reunió es considera un important esdeveniment dins…

22 maig 2016

@IgnasiMiranda

Comparteix
El Papa rep aquest dilluns al Vaticà el Gran Imam d'al-Azhar, la cèlebre universitat sunnita del Caire. La reunió es considera un important esdeveniment dins el procés de diàleg entre el cristianisme i l'Islam, després que el màxim representant d'aquesta branca musulmana trenqués relacions amb la Santa Seu l'any 2011 quan Benet XVI va demanar als sunnites protecció sobre la minoria cristiana arran d'un atemptat. Es preveu que Francesc plantegi al Gran Imam d'al-Azhar un enfortiment del diàleg a partir d'un compromís comú de cristians i musulmans per la pau i contra la violència, contra la guerra i contra el terrorisme.
Jean-Marc Aveline, bisbe auxiliar de Marsella, una ciutat pont entre Europa i el Magrib, ha dit aquest mateix diumenge que la reunió del Sant Pare amb el representant sunnita pot ser un destacat impuls al diàleg. Des de Roma, on ha participat en un Congrés al Pontifici Institut d'Estudis Àrabs i Islam, Jean-Marc Aveline ha explicat que Marsella, des de la Mediterrània, "viu una bona convivència entre cristians (la majoria), musulmans (uns 250.000 sobre una població d'un milió) i jueus (80.000), amb gran tradició de diàleg i experiències compartides, tot i que ara la diversitat s'ha fet més fràgil per les crisis actuals, tant dins l'Islam con en la mateixa societat francesa".
D'altra banda, el Sant Pare ha expressat aquest diumenge, durant la pregària de l'Àngelus, el seu desig que "la Cimera Humanitària Mundial, que comença aquest dilluns a Istambul per reflexionar sobre les mesures davant les dramàtiques situacions causades per conflictes, problemàtiques ambientals i extrema pobresa, ajudi a salvar la vida de tots els éssers humans, sense cap exclusió, i sobretot els innocents i els més indefensos". La Santa Seu participa en aquesta trobada amb la màxima representació del secretari d'Estat, el cardenal Pietro Parolin. En un altre moment del seu missatge des de la Plaça de Sant Pere, el pontífex ha recordat els catòlics xinesos, que celebren aquest dimarts la memòria de la Mare de Déu Ajuda dels Cristians, venerada al santuari de Sheshan, a Xangai. Ha assegurat que, en aquest Any de la Misericòrdia, aquests creients "han de convertir-se en signe concret de caritat i reconciliació, així com promoure una autèntica cultura de la trobada i l'harmonia, pròpies de l'esperit de la Xina".
Missatge en la festa de la Santíssima Trinitat

Finalment destaquem que, coincidint amb el diumenge de la Santíssima Trinitat, el bisbe de Roma ha explicat, abans de la pregària de l'Àngelus, que "l'horitzó trinitari de comunió ens envolta i ens estimula a viure en l'amor i en el compartir fratern, segurs que allà on hi ha amor, hi ha Déu". Després de destacar la importància del compromís de tots els creients en les seves comunitats cristianes, Francesc ha dit que aquesta festa de la Trinitat "ens convida a comprometre'ns en els esdeveniments quotidians per ser llevat de comunió, de consolació i de misericòrdia".

Més actualitat

SOCIETAT

"Espanya està incrementant el pressupost de defensa sense seguir els canals usuals"

Tica Font reprova l'increment en defensa i producció d'armes, que poden desembocar en noves guerres

28 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

Un any de l'apagada general: "S'han modificat els procediments perquè no torni a passar"

Els informes apunten que va haver-hi un augment ràpid i incontrolat de les tensions, que els mecanismes de control no van ser capaços d'aturar.

28 abril 2026

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Lluís Homar: "M'agradaria fer l'obra amb la platea plena de la classe política"

Lluís Homar

Parlem amb l'actor Lluís Homar sobre l'adaptació teatral de 'Memòries d’Adrià' al Teatre Romea, dirigit per Beatriz Jaén i amb dramatúrgia de Brenda Escovedo

28 abril 2026

Redacció