En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

El Pare Abat de Poblet reivindica el monestir com a pol espiritual i turístic de la Conca de Barberà 

El pare Abat de Poblet ha explicat la història del monestir, l’espiritualitat i les activitats que s'hi fan

29 setembre 2023

Redacció

Comparteix

El monestir de Poblet va ser fundat a mitjan segle XII per Ramon Berenguer IV per ser un centre espiritual però, també, social, cultural i econòmic. El Pare Abat de Poblet, Octavi Vilà, en una entrevista a ‘La Caravana’ des del monestir de Poblet, assegura que l’objectiu pel qual va ser creat continua endavant. “El gran repte que tenim dins la comunitat és transmetre a qui ens vingui. Hi ha un tipus de gent que s’acosta a nosaltres des d’un punt de vista espiritual i que participa en la litúrgia, però també volem apropar als turistes que això és un monestir”.

El Pare Abat també explica que Poblet és un centre d’atracció turístic. “És el lloc més visitat de la comarca i els recursos que té mereixen ser reconeguts. Fa anys que les vinyes van entrar a l’interior del monestir, fet que han permès que canviés el paisatge. És per aquest motiu que recomanem canviar unes hores de visita per un cap de setmana sencer. Hi ha moltes coses a veure”, remarca.  

"Fa anys que les vinyes van entrar a l’interior del monestir, fet que han permès que canviés el paisatge. És per això que recomanem canviar unes hores de visita per un cap de setmana sencer, perquè hi ha moltes coses a veure”

El Pare Abat especifica que les persones que hi vagin, “viuran l’experiència d’haver visitat un lloc de pregària on s’intenta cercar veu de manera intensa i en comunitat”. 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

TEATRE

Xavi Duch i Carme Milán: "Vinguin els espectadors que vinguin sempre s’ha d’anar a mort"

Xavi Duch i Carme Milán

Parlem amb els intèrprets Xavi Duch i Carme Milán sobre la tornada del musical 'El Petit Príncep' al Paral·lel 62

3 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Arrels Fundació reclama un abordatge "ampli i transversal" del sensellarisme

La Fundació realitza aquest dimecres un recompte nocturn de persones en situació sense llar per tenir una xifra acurada

3 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Michael Andreas: "S'hauria d'introduir la música clàssica a les escoles"

Michael Andreas Häringer

Parlem amb el pianista Michael Andreas Häringer sobre la seva jove trajectòria internacional

2 desembre 2025

Redacció