El programa ‘A Primera Hora’ de Ràdio Estel ha parlat aquest dimarts amb Marga Garcia Canela, responsable d’Atenció a la Ciutadania de l’Institut Català de la Salut (ICS), que ha analitzat els problemes burocràtics del Covid. “El certificat en ell mateix explica quina és la situació real d’una persona en un moment determinat”, ha aclarit. D’altra banda, la dirigent de l’ICS ha recomanat una bona informació en el moment de viatjar perquè cada destinació, independentment que sigui de la Unió Europea, pot demanar diferents requisits.
García Canela ha comentat que “els tres certificats que et donen accés al passaport covid són diferents i no són un salconduit que ens obri les portes i les fronteres de la resta de països europeus”. Pel que fa al certificat de recuperació de covid, un dels tres per poder accedir al passaport, en queden excloses totes les persones que han passat la malaltia l'últim mig any però han estat diagnosticades només amb una prova d'antígens. En aquest sentit, la responsable d’Atenció a la Ciutadania de l’ICS ha assegurat que s’està treballant per revertir aquesta “incongruència”.
Pots tornar a escoltar AQUÍ
Més actualitat
ESGLÉSIA
ESGLÉSIA CATALUNYA
ESGLÉSIA ESPANYA
ESGLÉSIA MÓN
PAPA LLEÓ
RELIGIÓ
ÚLTIMA HORA | Viatge apostòlic del papa Lleó XIV a Catalunya

Des de Ràdio Estel us oferim la informació més rellevant del viatge apostòlic de Lleó XIV a Catalunya amb entrevistes als protagonistes
22 maig 2026
Redacció, 


