En directe

Fórmula Estel

COVID

El pediatre Pepe Serrano: “Els nens s’han de vacunar pel seu propi benefici”

El doctor ha assenyalat que la immunització per a infants és segura i que, si es vol arribar al màxim de cobertura, els nens s'haurien de vacunar als centres escolars.

9 desembre 2021

Redacció

Comparteix

Catalunya començarà a vacunar amb Pfizer els nens de 5 a 11 anys contra el Coronavirus a partir de la segona quinzena de desembre. Els primers de rebre-la seran els infants més grans, els d'11 anys, i probablement s'haurà de demanar cita.

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', el pediatre Pepe Serrano ha apuntat quin és el missatge que s'ha d'enviar als pares dels infants: "Els hem d'explicar i conscienciar que els fills s'han de vacunar per un benefici individual". El nen vacunat té molta menys probabilitat d'agafar la malaltia i, encara més, de propagar-la, ha afegit el Doctor Serrano.

"Hem d'explicar als pares que els fills s'han de vacunar per un benefici individual"

Pel que fa a la localització per administrar la vacuna als més petits, el pediatre és partidari de fer-ho als centres escolars. Considera que "els infants porten millor vacunar-se en grup que anar de manera individualitzada als Centres d'Atenció Primària, que pot representar un acte més cerimoniós".


Sobre els efectes secundaris de la vacuna, el Doctor Serrano ha explicat que no tenen constància, de moment, de cap afecció. També ha explicat que entre els joves adults sí que hi ha hagut algun cas de miocarditis, inflamació del múscul cardíac que pot reduir la capacitat de bategar i bombar la sang per l'organisme. El pediatre ha assegurat que hi ha més persones que pateixen aquest efecte secundari quan agafen la Covid que per l'administració de la vacuna.

Entrevista a Pepe Serrano, pediatr i vicepresident de la junta directiva de la Societat Cataluana de Pediatria

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

ENTREVISTES

Òscar Camps: "Hem d’exigir que es compleixin i es protegeixin els drets humans"

Òscar Camps

Parlem amb Òscar Camps, fundador i director de l’ONG Proactiva Open Arms, sobre els 10 anys de l’organització

11 novembre 2025

Redacció

Sense categoria

Mazón, acorralat: "Si Pradas segueix parlant, tindrà difícil separar-se del moment de la presa de decisions"

La cap de redacció de Vilaweb, Esperança Camps, sosté que Vox tindrà l'última paraula per escollir el substitut de Mazón

11 novembre 2025

CULTURA

RELIGIÓ

Bernat Vivancos uneix cinc pregàries universals en una obra de pau i amor

El compositor destaca les similituds que comparteixen diverses religions

11 novembre 2025

Redacció