En directe

El Matí a Ràdio Estel

Sense categoria

El portaveu de l'associació Pro Drets Humans de Melilla titlla de "neteja ètnica" el que està passant a la frontera

Aquest divendres, centenars de migrants van saltar la tanca de Melilla. Encara no hi ha un recompte oficial dels morts en caure per les agressions de la policia marroquina i espanyola

27 juny 2022

Redacció

Comparteix

El portaveu de l'Associació Pro Drets Humans de Melilla, José Alonso Sánchez, en una entrevista a Ràdio Estel ha titllat de "neteja ètnica" per part de la policia o exèrcit marroquí tot el que està passant a la frontera. També ha reiterat que aquest és el resultat de l'entrada de migrants a Espanya, i que aquesta vegada han transcendit les imatges; però que moltes vegades aquests fets es produeixen de nit i "no surten enlloc".

Els fets d'aquest cap de setmana han deixat un total de 23 víctimes mortals segons les autoritats marroquines, tot i que l'ONG Caminando Fronteras apunta que en són 37. Per ara, encara no hi ha un recompte oficial de les persones que han mort en caure de la tanca a causa de les agressions de la policia marroquina i espanyola.

L'actuació policia a Melilla amb milers de migrants. Via Associated Press

"Moltes vegades, aquests fets es produeixen de nit i no surten enlloc"

José Antonio Sánchez ha apuntat que molts d'aquests migrants, abans d'intentar saltar la tanca, malviuen a la muntanya Gurugú, fins que la policia marroquina els fa fora. Per fer-ho, segons especifica, "els persegueixen i inclús poden arribar a calar foc per obligar-los a marxar". El portaveu ha especificat que quan els migrants arriben a la tanca espanyola ja han hagut de superar obstacles molt lesius perquè el costat més perillós, assegura, és el marroquí.

"La policia els persegueix i inclús poden arribar a calar foc a la muntanya per obligar-los a marxar"

Pel que fa a les deportacions en calent de la policia marroquina en territori espanyol, el portaveu de l'Associació Pro Drets Humans de Melilla ha exposat que en el cas d'aquest divendres "no en tenen constància" i que depèn de l'alta política i de les relacions entre Espanya i Marroc.

Entrevista a José Alonso Sánchez, portaveu de l'Associació Pro Drets Humans de Melilla

0:00 / 0:00

Més actualitat

MOBILITAT

SOCIETAT

Caos a Rodalies: "Ens trobem empresaris que ens pregunten com venim a treballar"

Anna Gómez, portaveu de "Dignitat a les vies", reclama un gir total en el funcionament de Rodalies i la gestió de la informació

26 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Reus tindrà la seva primera estatua de Gaudí com a adult

S'escultura s'instal·larà als peus del campanar de Reus al juny, prèviament als 100 de la mort de l'arquitecte

23 gener 2026

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Josep Julien i Moha Amazian: "Ningú es mou per fer el mal"

Actuació Bonobo 2.0

Parlem amb el director i dramaturg Josep Julien i l’actor Moha Amazian sobre 'Bonobo 2.0', la versió renovada de 'Bonobo' de la Sala Fènix

23 gener 2026

Redacció