En directe

La Missa de cada dia

Sense categoria

El portaveu de l'associació Pro Drets Humans de Melilla titlla de "neteja ètnica" el que està passant a la frontera

Aquest divendres, centenars de migrants van saltar la tanca de Melilla. Encara no hi ha un recompte oficial dels morts en caure per les agressions de la policia marroquina i espanyola

27 juny 2022

Redacció

Comparteix

El portaveu de l'Associació Pro Drets Humans de Melilla, José Alonso Sánchez, en una entrevista a Ràdio Estel ha titllat de "neteja ètnica" per part de la policia o exèrcit marroquí tot el que està passant a la frontera. També ha reiterat que aquest és el resultat de l'entrada de migrants a Espanya, i que aquesta vegada han transcendit les imatges; però que moltes vegades aquests fets es produeixen de nit i "no surten enlloc".

Els fets d'aquest cap de setmana han deixat un total de 23 víctimes mortals segons les autoritats marroquines, tot i que l'ONG Caminando Fronteras apunta que en són 37. Per ara, encara no hi ha un recompte oficial de les persones que han mort en caure de la tanca a causa de les agressions de la policia marroquina i espanyola.

L'actuació policia a Melilla amb milers de migrants. Via Associated Press

"Moltes vegades, aquests fets es produeixen de nit i no surten enlloc"

José Antonio Sánchez ha apuntat que molts d'aquests migrants, abans d'intentar saltar la tanca, malviuen a la muntanya Gurugú, fins que la policia marroquina els fa fora. Per fer-ho, segons especifica, "els persegueixen i inclús poden arribar a calar foc per obligar-los a marxar". El portaveu ha especificat que quan els migrants arriben a la tanca espanyola ja han hagut de superar obstacles molt lesius perquè el costat més perillós, assegura, és el marroquí.

"La policia els persegueix i inclús poden arribar a calar foc a la muntanya per obligar-los a marxar"

Pel que fa a les deportacions en calent de la policia marroquina en territori espanyol, el portaveu de l'Associació Pro Drets Humans de Melilla ha exposat que en el cas d'aquest divendres "no en tenen constància" i que depèn de l'alta política i de les relacions entre Espanya i Marroc.

Entrevista a José Alonso Sánchez, portaveu de l'Associació Pro Drets Humans de Melilla

0:00 / 0:00

Més actualitat

SANITAT

Els metges carreguen contra el Govern: "Estem envaïts per uns dirigents que no tenen cap sensibilitat amb un acte mèdic"

El portaveu del Col·legi de Metges de Catalunya, Xavier Lleonart, retreu el pla de la Generalitat d'incentivar els CAP que redueixin les baixes laborals

16 febrer 2026

Redacció

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Joan Planellas: "L'habitatge és un tema que ens supera a tots si no hi ha una voluntat de país"

L'Església i la Generalitat signen un protocol marc de cessió de béns immobles per fer front a la crisi de l'habitatge.

16 febrer 2026

Redacció

SOCIETAT

Bea Fernández, Arrels Fundació: "El canvi climàtic té una conseqüència directe en les persones que viuen al carrer"

Arrels Fundació retreu que les administracions tenen polítiques de disgregació de les persones sense llar

13 febrer 2026

Redacció