En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

El portaveu de l'associació Pro Drets Humans de Melilla titlla de "neteja ètnica" el que està passant a la frontera

Aquest divendres, centenars de migrants van saltar la tanca de Melilla. Encara no hi ha un recompte oficial dels morts en caure per les agressions de la policia marroquina i espanyola

Publicat: 27/06/2022 10:51 Actualitzat: 27/06/2022 11:03 per Redacció

Comparteix

El portaveu de l'Associació Pro Drets Humans de Melilla, José Alonso Sánchez, en una entrevista a Ràdio Estel ha titllat de "neteja ètnica" per part de la policia o exèrcit marroquí tot el que està passant a la frontera. També ha reiterat que aquest és el resultat de l'entrada de migrants a Espanya, i que aquesta vegada han transcendit les imatges; però que moltes vegades aquests fets es produeixen de nit i "no surten enlloc".

Els fets d'aquest cap de setmana han deixat un total de 23 víctimes mortals segons les autoritats marroquines, tot i que l'ONG Caminando Fronteras apunta que en són 37. Per ara, encara no hi ha un recompte oficial de les persones que han mort en caure de la tanca a causa de les agressions de la policia marroquina i espanyola.

L'actuació policia a Melilla amb milers de migrants. Via Associated Press

"Moltes vegades, aquests fets es produeixen de nit i no surten enlloc"

José Antonio Sánchez ha apuntat que molts d'aquests migrants, abans d'intentar saltar la tanca, malviuen a la muntanya Gurugú, fins que la policia marroquina els fa fora. Per fer-ho, segons especifica, "els persegueixen i inclús poden arribar a calar foc per obligar-los a marxar". El portaveu ha especificat que quan els migrants arriben a la tanca espanyola ja han hagut de superar obstacles molt lesius perquè el costat més perillós, assegura, és el marroquí.

"La policia els persegueix i inclús poden arribar a calar foc a la muntanya per obligar-los a marxar"

Pel que fa a les deportacions en calent de la policia marroquina en territori espanyol, el portaveu de l'Associació Pro Drets Humans de Melilla ha exposat que en el cas d'aquest divendres "no en tenen constància" i que depèn de l'alta política i de les relacions entre Espanya i Marroc.

Entrevista a José Alonso Sánchez, portaveu de l'Associació Pro Drets Humans de Melilla

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Maite Buenafuente i Angie Savall: "Les cuidadores són protagonistes invisibles"

Parlem amb Maite Buenafuente i Angie Savall sobre 'NENAAA!!!', una comèdia teatral que reivindica el paper de les persones cuidadores

1 octubre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Arqué i Pep Cruz: "El teatre és una lupa per inspeccionar la realitat"

Joan Arqué i Pep Cruz

Parlem amb l'actor Pep Cruz i el director Joan Arqué sobre 'No miris', el darrer espectacle de la Companyia Cultura i Conflicte

30 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

RELIGIÓ

Emilce Cuda: "La desigualtat és la causa de la pobresa, no la conseqüència"

La teòloga i secretària de la Pontifícia Comissió per a Amèrica Llatina remarca el paper de l'Església en la cura dels pobres

30 setembre 2026

Carme Munté,