En directe

Vespres

POLÍTICA

El PSOE s’enfila al CIS: "Pedro Sánchez ha rendibilitzat les seves decisions"

El politòleg Jesús Palomar apunta les claus de la pujada del PSOE a l'última enquesta del CIS

Publicat: 14/10/2025 11:20 Actualitzat: 18/01/2026 20:58 per Redacció

Comparteix

El baròmetre del CIS d’octubre situa el PSOE amb una intenció de vot del 34,8% dels electors i sobrepassa en 15 punts el PP, que es queda amb un 19,8%. El politòleg Jesús Palomar apunta que els socialistes van passar el moment crític amb els judicis i casos de corrupció, i que han sabut rendibilitzar algunes de les decisions, especialment la de Palestina. "Han tingut molta empatia política amb el crit social de la majoria d'espanyols", exposa a El Matí a Ràdio Estel.

Per altra banda, explica que hi ha un transvasament de vot entre el PP i Vox, fet pel qual considera que no hi ha un creixement de la dreta. Alhora, manifesta que "l'estratègia d'aliances amb Vox és complicada, perquè a llarg termini no s'aguanta, sobretot per al votant clàssic del PP".

Recupera l'entrevista

Entrevista a Jesús Palomar

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Àngel Miret: "La majoria de nosaltres som àngels i dimonis alhora"

Àngel Miret

Parlem amb l'advocat Àngel Miret sobre la seva segona novel·la, titulada 'La rebel·lió de l’àngel guardià'

9 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Jordi Pacheco i Xavier Pete: "Lleó XIV sempre ha volgut que l'Església sigui companya de camí"

Els periodistes de l'Agència Flama repassen les 36 hores de Lleó XIV a Catalunya en el llibre 'Entre Gaudí i el cel'

8 octubre 2026

Carme Munté,