En directe

Fórmula Estel

PROGRAMES

"El reconeixement de la dignitat ha millorat, però no sempre"

Xavier Puigdollers, president de l’Associació d’Amics i Devots de Sant Ramon de Penyafort i advocat, Daniel Arasa, periodista i president de la Plataforma per la Família…

Publicat: 10/12/2018 22:22 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per @IgnasiMiranda

Comparteix

Xavier Puigdollers, president de l’Associació d’Amics i Devots de Sant Ramon de Penyafort i advocat, Daniel Arasa, periodista i president de la Plataforma per la Família Catalunya-ONU, i Adriana Ribas, coordinadora d’Amnistia Internacional a Catalunya, han analitzat aquest dilluns, des del programa El Mirador de l'actualitat', la situació actual dels drets humans, universalment aprovats en la declaració del 10 de desembre de 1948 però que segueixen sent un ideal violat en molts països i de moltes maneres. Coincidint amb el 70è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans, hem valorat la necessitat de reivindicar i aplicar amb més força aquell esperit. Daniel Arasa ha dit que, "si es mira en perspectiva, s'ha millorat bastant els últims 70 anys en molts àmbits, sobretot en la reducció de la mortalitat infantil i en accés a l'alimentació (tot i que encara hi ha centenars de milions que passen gana), però s'ha empitjorat, per exemple, en el tema de l'avortament, mentre que el reconeixement de la dignitat de la persona ha millorat però no sempre".

Adriana Ribas, per la seva banda, ha destacat que, "per a Amnistia Internacional, la Declaració Universal és un element bàsic de treball i, de fet, la base d'una organització com aquesta". La coordinadora de l'entitat ha explicat que, "durant tot el dia, s'ha desenvolupat el que s'anomena una Marató de Cartes, acció que s'organitza a tot el món i que consisteix en una recollida de cartes escrites a defensores de drets humans, en molts casos perseguides i fins i tot amenaçades de mort". I Xavier Puigdollers ha recordat que "la Declaració Universal és un document amb una sèrie de principis", i ha conclòs que "el problema és la constatació de la dignitat de la persona, que la té en ella mateixa i li pertany".

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dilluns 10 de desembre.

Les Nacions Unides tenen en marxa, amb aquest motiu, una campanya per destacar la transcendència de l’històric document, que va proclamar els drets inalienables de tots els éssers humans, sigui quina sigui la seva raça, religió, sexe, idioma opinions polítiques, origen nacional o social o altres situacions. La declaració estableix, a més, que totes les persones tenen la mateixa dignitat i el mateix valor. Gràcies a aquest document i al compromís dels estats amb els seus principis, la dignitat de milions de persones ha millorat i s’han posat les bases per a un món més just. Queda, però, un llarg camí per recórrer, com es demostra amb situacions de manca de llibertat religiosa (a la Xina, l’Índia, Síria i altres països). El fet que la Declaració Universal perduri és una prova de la universalitat d’uns valors que poden portar l’equitat la justícia i la dignitat humana a tot el món.
Alguns actes a Catalunya:
   = Amnistia Internacional ha organitzat per a aquests dies la 'Marató de Cartes', per ser enviades a dones que pateixen persecucions o amenaces..
   = La Fundació Raimon de Penyafort organitza una sessió per al dia 19 a les 18.30h al Col·legi d’Advocats de Barcelona, amb la participació de diferents experts.
   = La Coordinadora d’ONGs Solidàries tenen en marxa, fins dissabte vinent, la campanya “Tira pel dret!”, centrada en la reivindicació dels drets fonamentals. Es fan xerrades, taules rodones i un gran concert solidari de cloenda a La Mirona amb la música festiva de Germà Negre i l’Orquestra Maribel. La Coordinadora considera de vital importància reivindicar les aspiracions de justícia universal en un context que considera molt preocupant pel que fa a la vulneració permanent i televisada dels Drets Humans també ara a la Mediterrània.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Guillem Soler: "La clau està en la contundència en què el Tribunal Constitucional avali l’amnistia"

El magistrat de Civil de Barcelona i portaveu d'Àgora Judicial analitza la decisió del TJUE d'aquest dijous

16 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Xavi Duch i Marc Pociello: "Costa molt que la gent vagi a les sales de proximitat"

Xavi Duch i Marc Pociello

Parlem amb els actors Xavi Duch i Marc Pociello sobre 'No són maneres de tractar una dona', un musical dirigit per Xènia Reguant i Maria Garrido

15 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias