En directe

Fórmula Estel

SEGURETAT

SEGURETAT DIGITAL

Sense categoria

"El reconeixement facial pot detectar una cara entre 100 milions de persones en menys d’un segon"

Javier Rodríguez, director general d’Herta Security, assegura que “les càmeres que s’instal·laran al Passeig de Gràcia no faran servir el reconeixement facial per temes legals”

16 maig 2023

Redacció

Comparteix

“El reconeixement facial pot detectar una cara entre 100 milions de persones en menys d’un segon”. Ho diu el director general d’Herta Security, Javier Rodríguez. En una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel, el director general de l’empresa Herta Security, líder en reconeixement facial, ha assegurat que les 17 càmeres de videovigilància que s’instal·laran aquest estiu a Barcelona, al Passeig de Gràcia, “no faran servir el reconeixement facial per temes legals. La nostra legislació ho evita”. 

"Ens preocupa molt la privacitat, però estem en un país democràtic amb moltes garanties. Si posem una llista de determinades persones, només es buscaran a aquestes persones, no a tota la població"


Javier Rodríguez ha afegit que “tenim una tecnologia molt avançada per detectar cert tipus de persones, com terroristes, que ens interessaria que no estiguessin al carrer i no la utilitzem. És una llàstima perquè ens preocupa molt la privacitat, però estem en un país democràtic amb moltes garanties i podem dir que, si posem una llista de determinades persones, només es buscaran a aquestes persones, no a tota la població”, ha conclòs. 

Respecte als avenços que pot proporcionar el reconeixement facial, Rodríguez esmenta l'àmbit del futbol i l'accés de forma més ràpida als estadis. Però no només això, aquesta tecnologia també pot reduir la criminalitat als estadis reconeixent de manera automàtica la cara d'una persona catalogada com a violenta i, en contacte amb els cossos policials o de seguretat, evitar que entri al camp.

El reconeixement facial, diu Rodríguez, "es podria implantar al futbol espanyol com ja està implantat als casinos". Però a la pràctica, no es fa servir. "A la lliga espanyola existeix una llei que impedeix l'entrada als violents [als estadis], però com que no tenen implantat el reconeixement facial, acaben entrant als estadis amb documents d'altres persones".

"A la lliga espanyola existeix una llei que impedeix entrar als violents, però com que no tenen implantat el reconeixement facial, acaben entrant amb documents falsos"

 
D’altra banda, Jordi Vitrià, catedràtic de la Universitat de Barcelona de matemàtiques aplicades i anàlisi de dades, ha indicat que el perill de les càmeres de videovigilància rau més en l’ús que se’n fa i no tant amb la seva potència. "Cada vegada és més possible que la informació corri més ràpid i es faci servir indegudament", ha detallat Vitrià. 

"Cada vegada és més possible que la informació corri més ràpid i es faci servir indegudament"

Entrevista a Javier Rodríguez, director general d’Herta Security, i Jordi Vitrià, catedràtic de la Universitat de Barcelona de Matemàtiques Aplicades i Anàlisi de Dades

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA MÓN

Cristóbal López: "És immoral que alguns polítics que es declaren catòlics vegin els musulmans com uns enemics"

El cardenal i arquebisbe de Rabat diu a Ràdio Estel que la imatge de pastors evangèlics pregant amb Donald Trump és "un atemptat contra la nostra fe"

13 març 2026

Ignasi Miranda

CULTURA

ENTREVISTES

Pau Roca i Carmen Marfà: "És impossible que una obra de teatre faci molta por"

L'actor i la dramaturga de 'La presència' exposen la combinació entre la comèdia i el terror de l'obra

13 març 2026

Redacció

SOCIETAT

Núria Sastre, advocada: "El règim tancat és contraindicat per a les persones que pateixen de salut mental, mai milloraran a la presó"

L'advocada apunta que hi hauria d'haver un informe previ de cada persona jutjada per detectar si és adient el seu internament a la presó

13 març 2026

Redacció