En directe

La Missa de cada dia

RÀDIO ESTEL

El responsable econòmic de l'Episcopat espanyol elogia que els ciutadans puguin decidir sobre un 1,4 per cent dels impostos

Ha augmentat, en l'exercici de 2013, el percentatge de declaracions de la Renda amb la creueta marcada a favor de l'Església caqtòlica, amb un total…

22 abril 2015

Redacció

Comparteix
Ha augmentat, en l'exercici de 2013, el percentatge de declaracions de la Renda amb la creueta marcada a favor de l'Església caqtòlica, amb un total de 9 milions de contribuents en poc més de 7 milions de declaracions. Catalunya, segons les dades presentades ara fa uns dies a Madrid, és la tercera comunitat autònoma en diners aportats en unes 685.000 declaracions. El vicesecretari d'Afers Econòmics de la Conferència Episcopal Espanyola, Fernando Giménez-Barriocanal, ha recordat aquest dimecres, en una entrevista a la Fórmula Estel de Ràdio Estel, que l'assignació tributària "és un poder de decisió que tenen els ciutadans sobre un 1,4 per cent dels seus impostos".
Sobre l'exercici declarat l'any passat, el responsable econòmic de l'Església a Espanya ha assegurat que "el pastís dels impostos totals ha estat menor, amb prop de 200.000 declaracions menys presentades, i això es nota". En canvi, ha aclarit que "el percentatge es manté fins i tot amb una lleugera tendència a l'alça, cosa que provoca un gran agraïment als 9 milions de contribuents". Fernando Giménez-Barriocanal, en la mateixa línia, ha explicat que "l'Església no rebria res dels Pressupostos de l'Estat si els contribuents no marquessin la creueta", cosa que demostra que "ja no hi ha cap prestació directa de l'Estat".
Giménez-Barriocanal ha destacat que "l'Església dedica els diners dels contribuents a l'anunci del missatge de pau i alegria que permet a l'home viure d'una altra manera, des de l'evangeli, i després viure la fe a través de diferents instruments i realitats". També ha afegit que, "com a fruit de tot això, es desenvolupa una immensa tasca assistencial, educativa, cultural i d'altres àmbits". També ha recordat que "les institucions de l'Església gestionen de manera austera els diners, perquè són pocs, i cal saber administrar-ho tot".
El gestor econòmic de l'Episcopat espanyol s'ha mostrat finalment partidari de marcar les dues caselles amb la creueta del sosteniment de l'Església i la d'altres finalitats socials. "És important valorar també, a més de les obres socials catòliques començant per Càritas, projectes com ara els de Creu Roja, Ajuda en Acció o moltes altres entitats igualment bones i lloables", ha conclòs.
Es pot escoltar aquí (des del minut 29'00") tota l'entrevista a Fernando Giménez-Barriocanal. 

Més actualitat

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Descobert el recorregut que farà Lleó XIV amb el papamòbil a Barcelona i Montserrat

Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana desplegaran més de sis mil agents per la visita de Pontífex

28 maig 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Laura García Alonso, Alba Sáez i Álex Brandemull: “L’esport és meravellós per tractar malalties mentals”

Laura García Alonso, Alba Sáez i Álex Brandemull

Parlem amb la directora Laura García Alonso i els actors Alba Sáez i Álex Brandemull sobre 'Corredora', el Premi ESCAC a Millor Òpera Prima

28 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Rambalaya: “El millor de no omplir estadis és que ningú espera res de tu”

RAMBALAYA_058bn

Parlem amb els músics Anton Jarl i Matías Míguez del grup Rambalaya sobre el seu nou disc 'Siete', per primera vegada íntegrament en castellà

28 maig 2026

Redacció