En directe

El Matí a Ràdio Estel

ACTUALITAT

El sector del taxi amenaça el Govern de més protestes durant les eleccions municipals si s'imposa el model Ayuso

El portaveu d'Elite Taxi, Tito Álvarez, assegura a Ràdio Estel que les VTC, ara per ara, no obtenen beneficis, però quan es facin amb el monopoli del sector recuperaran tota la inversió inicial

Publicat: 18/05/2022 13:17 Actualitzat: 18/05/2022 13:20 per Redacció

Comparteix

Dimecres complicat arreu de Catalunya si es vol agafar un taxi. Tots els sindicats del sector s'han agrupat i han convocat una vaga per reclamar al Govern que s'apliqui la proporció d'una VTC per cada 30 taxis.

La principal mobilització de la vaga de dimecres 18 de maig a Catalunya ha estat una marxa lenta pels carrers de Barcelona de 10 a 14 h. Foto: Sílvia Muñoz

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', el portaveu d'Elite Taxi, Tito Álvarez, ha estat molt clar i ha explicat que si s'imposa arreu de Catalunya el model de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, el sector del taxi començarà aviat protestes que s'allargaran fins a les eleccions municipals.

El portaveu d'Elite Taxi ha exposat que a Catalunya hi ha 4.000 llicències VTC, la majoria de les quals a Barcelona. En total, hi ha 13.000 taxis arreu del territori. El sector reclama que es compleixi la llei i que s'estableixi una ràtio d'un VTC per cada 30 taxis en el servei urbà, una normativa que, segons ha detallat, protegeix als uns i als altres.

Álvarez ha qualificat les VTC d'empreses sense ànim de lucre perquè, segons ha declarat, "aquestes plataformes, ara per ara, no tenen benefici, creen una necessitat artificial i, quan s'hagin fet amb tot el monopoli del sector, aleshores recuperaran tota la inversió fent que el client consumeixi aquest tipus de trajectes a través de l'aplicació".

"Les VTC creen una necessitat artificial i, quan s'hagin fet amb tot el monopoli del sector, recuperaran tota la inversió fent que el client consumeixi aquest tipus de trajectes a través de l'aplicació"

Sobre la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant que va entrar en vigor l'1 d'abril, Álvarez l'ha titllat de despropòsit. El portaveu d'Elite Taxi ha explicat que el sector té les tarifes regulades i els preus no es poden modificar. "Entre el marge de benefici de la tarifa fixada, la inflació i el preu del combustible, estem asfixiats", ha sentenciat Álvarez.

Entrevista a Tito Álvarez, portaveu d'Elite Taxi

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA MÓN

PAPA LLEÓ

El papa Lleó XIV serà intervingut per extirpar-li un nòdul al pulmó

Davant d’aquest ingrés, s'han cancel·lat totes les audiències del pontífex fins dimarts que ve dia 20 d'octubre

13 octubre 2026

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Àngel Miret: "La majoria de nosaltres som àngels i dimonis alhora"

Àngel Miret

Parlem amb l'advocat Àngel Miret sobre la seva segona novel·la, titulada 'La rebel·lió de l’àngel guardià'

9 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,