En directe

El Matí a Ràdio Estel

COVID

MEDICINA

El sector sanitari insisteix en la importància de la immunitat de grup per fer front a la nova variant Òmicron

La responsable de la unitat d’aïllament de malalties altament transmissibles a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, Vicky Fumadó apunta que, a banda de vacunar a la població major de seixanta anys, els infants també s’haurien de vacunar.

30 novembre 2021

Redacció

Comparteix

La nova variant Òmicron s'està fent notar arreu del món. L'Organització Mundial de la Salut ha afirmat que la probabilitat que s'escampi a nivell mundial és alta. De moment Espanya, França i Portugal han notificat nous casos d'aquesta nova variant i se sumen així a Bèlgica, Itàlia, Alemanya i el Regne Unit. En una entrevista al programa 'El Matí de Ràdio Estel', la responsable de la unitat d'aïllament de malalties altament transmissible a l'Hospital Sant Joan de Déu, Vicky Fumadó, insisteix que la vacuna contra la covid ha demostrat ser segura i eficaç i, per això mateix, administrar-la als infants podria ser la clau per frenar la cadena de contagis: "cal arribar com més aviat millor a la immunitat de grup".

Fumadó ha demanat que els nens es vacunin contra la Covid i s'ha mostrat partidària de vacunar-los als centres escolars en comptes de fer-ho als CAP. A més, ha avisat que, "si es vol arribar a tallar la transmissió del virus, cal vacunar tots els grups poblacionals".

"Si es vol arribar a tallar la transmissió del virus, cal vacunar tots els grups poblacionals."

Fumadó creu que molts països d'arreu del món han estat poc solidaris a l'hora de facilitar la vacuna a països més vulnerables, "el més important és vacunar el grup de població que més mortalitat té i més li pot afectar la malaltia". La pediatra alerta que, davant l'amenaça de noves variants cal que hi hagi el màxim de persones protegides.

Entrevista a Vicky Fumadó, responsable de la Unitat d'Aïllament de Malalties Transmissibles a l'Hospital Sant Joan de Déu

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACTUALITAT

SOCIETAT

Lluís Pinós: "Les energies renovables són totalment necessàries en un procés de descarbonització"

Energia fotovoltàica

Entrevista al president de la Comissió d'Energia del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya

30 abril 2025

Redacció

Sense categoria

Juli Simón: "Fer-se gran és un èxit individual i social"

Juli Simón: "Fer-se gran és un èxit individual i social"

Parlem amb Juli Simón, President de la Fundació FiraGran.

29 abril 2025

ACTUALITAT

SOCIETAT

La causa de l’apagada elèctrica: “un desajust tècnic entre l’oferta i la demanda” d’energia

El vicepresident de la Comissió d'Energia del Col·legi d'Enginyers de Catalunya avisa que la xarxa espanyola no compleix amb el nivell d’interconnexió que exigeix la Unió Europea

29 abril 2025

Redacció