En directe

Fórmula Estel

TURISME

El sector turístic de Catalunya preveu un bon pont de Tots Sants amb una ocupació que ja arriba al 85%

Factors com el bon temps i que es tracti d’un pont llarg expliquen aquestes bones xifres

28 octubre 2022

Redacció

Comparteix

El sector turístic de Catalunya preveu un bon pont de Tots Sants amb una ocupació que a hores d’ara ja arriba al 85%. Aquesta dada s’atribueix a factors com el bon temps i al fet que es tracta d’un pont de 4 dies seguits. Una dinàmica que segueix amb les bones xifres que s’han assolit aquest passat estiu, superant les dades d’ocupació del 2021.  

El president de la Federació d’Hostaleria de Lleida, Josep Castellarnau, en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', ha apuntat que la nit d’aquest dissabte serà la més forta i que ja arriben “al 90% d’ocupació”. També ha celebrat que el bon temps permetrà fer moltes activitats de muntanya.

Pel que fa a la Cerdanya, la presidenta de la Federació d’hotels i Càmpings de la zona, Núria Vidal, també en una entrevista a Ràdio Estel, ha assegurat que “l’ocupació és positiva, tot i que encara queda disponibilitat”. També ha exposat que la tendència avui dia són les reserves a última hora i que, per tant, encara pot canviar la situació. 

A la Costa Brava també s’encara de forma molt optimista el pont de Tots Sants. La presidenta de la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de Costa Brava Centre, Bàrbara Hullé, ha explicat a Ràdio Estel que “els hotels ja freguen el 100% d’ocupació el dissabte i el diumenge”.

Previsions per la temporada d’hivern

El sector de l'hostaleria viu amb preocupació la temporada d’hivern per la pujada de preus. El president de la Federació d’hostaleria de Lleida ha avançat que “la gent no trobarà els mateixos preus de l’any passat, tot i que els hotels estan absorbint la major part de l’increment de cost”. Castellarnau ha detallat que no serà un augment desmesurat, però que és impossible mantenir els preus com abans. En aquest sentit, la presidenta de la Federació d’hotels i Càmpings de la Cerdanya ha apuntat que no sap quant temps podran aguantar la pujada generalitzada de preus.

HOSTALERIA: Josep Castellarnau, Núria Vidal i Bàrbara Hullé

0:00 / 0:00

Més actualitat

Sense categoria

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya 

El president de la Conferència Episcopal Espanyola i el de la Generalitat han participat en una xerrada organitzada per la Fundació Pablo VI

17 setembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Vicenç Villatoro: "La literatura narrativa està molt mal dotada per donar solucions"

Vicenç Villatoro

Parlem amb l'escriptor i periodista Vicenç Villatoro sobre 'Polonesa', la seva nova novel·la

17 setembre 2025

Redacció

MOBILITAT

Élite Taxi assegura que la nova Llei del taxi és una "transformació" de les VTC

Manifestació d''Élite Taxi'

El portaveu d'Élite Taxi, Olivier Contel, diu que els vehicles VTC podran seguir treballant si reconverteixen la seva modalitat

17 setembre 2025

Redacció