El Telèfon de l'Amistat (977 23 11 11) celebrarà demà dissabte el 30è Sopar Benèfic al Port de Tarragona, a les 21:30h.
L’Associació Amics de Loreto i els Pares Rogacionistes recaptaran fons per a aquesta eina que es posa a disposició d’aquelles persones que, per motius diversos, necessiten posar-se en contacte amb algú per rebre un consell o algun tipus d’ajuda, o, simplement, que l’escolti. El Pare Mario Buonnano, responsable d’aquest projecte, ha explicat a la Fórmula Estel: “És un treball silenciós i que a vegades passa desapercebut, però ha estat una missió bastant important per a la ciutat i la província de Tarragona”. El Pare Mario ha informat que les trucades, “sent Tarragona i província no molt poblada, no són molt numeroses. Però la mitjana és de 5-6 al dia”.
Des d’avui divendres fins diumenge es celebra la Trobada Europea de Frares Caputxins. Josep Manuel Vallejo, frare caputxi, director de la revista Catalunya Franciscana i un dels encarregats de l"organitzacio de la Trobada, ha explicat que “hi haurà un pelegrinatge amb una relíquia de Sant Francesc. Per això diem que Sant Francesc visita els carrers de Barcelona”.
Àngel Miret i Ignasi Miranda, a Un món sense fronteres, han tractat diversos temes, com el català en la judicatura, el dejuni per la llibertat dels presos o expressions freqüents d’origen religiós, com “Endavant les atxes!”, que és pròpia de Divendres Sant. L’atxa és un ciri gran i gruixut que es fa servir durant les processons funeràries.
Més actualitat
Sense categoria
Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions
11 juliol 2025