En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"El terrorisme va atacar amb odi. La Rambla va respondre amb amor"

La calle donde viven juntas a la vez las cuatro estaciones del año, la única calle de la tierra que yo desearía que no acabara…

Publicat: 20/07/2018 10:20 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
La calle donde viven juntas a la vez las cuatro estaciones del año, la única calle de la tierra que yo desearía que no acabara nunca, rica en sonidos, abundante de brisas, hermosa de encuentros, antigua de sangre, la Rambla de Barcelona. 
Federico García Lorca
No volíem tancar temporada sense parlar del que, malauradament, va ser noticia a l’inici de temporada, com són els atemptats de la Rambla de Barcelona i Cambrils de l’agost passat. Com està la Rambla gairebé un any després? Quins son els actes que s’hi esperen per aquest agost? Hem parlat, a la Fórmula Estel informativa, amb Fermí Villar, president de l’Associació de comerciants i veïns Amics de la Rambla, que ho ha sintetizat així: "Els terroristes ens van atacar amb odi, i La Rambla va respondre amb amor i humanitat".

Fermí Villar ha destacat la tornada a la normalitat:“Passeges per La Rambla i sembla que no va passar res”, gràcies en bona part a la feina dels serveis públics, ha afegit. “No hi ha risc a l’oblit. Molts cops, amb paradistes, comerciants o veïns, trauries el tema però no el treus, perquè el portem per dins...”, ha declarat el president de l’Associació de comerciants i veïns Amics de la Rambla a Fórmula Estel. 
Aquest divendres El Mirador de l'Actualitat parla dels atemptats i de les principals notícies del curs.
  
Pablo Llarena retira l'Euroordre per a Carles Puigdemont, Toni Comín, Lluís Puig, Meritxell Serret, Marta Rovira i Clara Ponsatí
L’advocat penalista Lluís Batlló ha fet El comentari d’actualitat d’aquest divendres: "S'ha trobat en un problema, i és que el tribunal alemany no li ha donat la raó (...) i ha hagut d'optar per retirar l'euroordre". L'advocat ha resumit: "Davant l'exabrupte del procés, va haver una resposta, no política, sinó jurídica, que ha resultat ser, a la vegada, un exabrupte"
"Cal una estratègia global amb el patrimoni de l'Església"
Per últim i com cada divendres, ens han acompanyat Ignasi Miranda i Àngel Miret a Un món sense fronteres. Miret ha explicat que, fruit de la seva feina com a coordinador de l'acollida als refugiats de la Generalitat, ha observat que cal una estratègia global amb el patrimoni de l'Església, i ha demanat que es posi a disposició de la ciutadania, sobretot dels més dèbils.
Pots escoltar la Fórmula Estel informativa

Foto: Frans Schouwenburg

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Affra: "Per mi cantar és sanació, anar a la part més intrínseca de mi"

Affra

Parlem amb la cantautora Affra i el seu productor Daniel Felices sobre 'Al trenzar mis penas', el seu disc debut

6 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

MOBILITAT

SOCIETAT

Els usuaris d'autobusos interurbans exigeixen que tots els passatges viatgin asseguts

Tres plataformes del Maresme han obtingut el suport de tots els grups polítics del Parlament per implementar millores als autobusos interurbans

6 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

INTERNACIONAL

POLÍTICA

Martin Baron: "Trump ha rebut un càstig per tot el que representa" 

L'exdirector de 'The Washington Post' ha parlat a 'La nit és nostra' d'Eduard Buil, i considera que els resultats electorals dels 'mid-terms' reflecteixen el rebuig dels nord-americans a les polítiques del president i a la seva manera de governar

5 novembre 2026

Redacció,