En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Elba Maneiro, politòloga, sobre les eleccions a Galícia: "Ha esquivat més la bala Alfonso Rueda que Núñez Feijóo"

Maneiro, politòloga de la Universitat de Santiago de Compostel·la, creu que la victòria a Galícia serà un respir per a Feijóo, però no li solucionarà els problemes

Publicat: 19/02/2024 12:01 Actualitzat: 18/01/2026 22:03 per Redacció

Comparteix

La victòria del PP en les eleccions a Galícia, per cinquena legislatura consecutiva, permet a l'actual president de la Xunta i candidat a la reelecció, Alfonso Rueda, continuar al poder. Ara bé, per a la politòloga gallega Elba Maneiro, amb aquesta victòria qui ha "esquivat més la bala" és Alfonso Rueda, i no el president del partit, Alberto Núñez Feijóo.

Alfonso Rueda i Alberto Núñez Feijóo durant un míting de la campanya electoral gallega | ACN
Alfonso Rueda i Alberto Núñez Feijóo durant un míting de la campanya electoral gallega | ACN

En una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, Maneiro creu que la victòria del PP suposarà "un respir per a Feijóo, però no li solucionarà els problemes". En tot cas, creu que tot plegat li suposarà encara més maldecaps. La campanya ha estat molt "estatalitzada", un fet que creu que ha estat molt excepcional. "Parlem d'un vot útil que al final ha aconseguit els resultats esperats", destaca Maneiro.

La derrota del Partit Socialista Gallec

Pel que fa a la derrota del partit socialista gallec, que obté els pitjors resultats de la seva història, la politòloga ho associa a què el partit "ha renunciat a aspirar a alguna cosa". A més, destaca el paper del Bloc Nacionalista Gallec, que "ha sabut situar-se com oposició i ha tingut una clara líder, Ana Pontón". Per tot plegat, s'ha dit que a Galícia hi ha bastant d'escepticisme amb el fet que el candidat socialista, José Ramon Gómez Besteiro, presenti la dimissió, tot i que aquest diumenge ell va assegurar que no plegaria.

"El partit socialista gallec ha renunciat a aspirar a alguna cosa"

"Sumar i Podemos no tenien un projecte pròpiament gallec"

Preguntada per Sumar i Podemos, que finalment no entren al parlament gallec, Maneiro creu que hi ha un conjunt de factors a tenir en compte: "Parlem de vot útil, però també cal tenir en compte que ha estat una candidatura d'última hora", ha comentat. Segons la politòloga, la població ha percebut que els partits no tenen una implantació territorial. "No existia un projecte pròpiament gallec aquí", assegura.

Sobre la irrupció de Democràcia Ourensana, que han obtingut un escó, la politòloga explica que ha estat més un fenomen fora de les fronteres gallegues, ja que arreu del país eren més desconeguts.

Elba Maneiro, politòloga, sobre les eleccions a Galícia: "Ha esquivat més la bala Alfonso Rueda que Núñez Feijóo"

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga